VALTEC

Про підсумки та плани провідних компаній ринка України

Рік, що минув, був парадоксально-суперечливим. З’явилася надія на подолання світової пандемії, водночас загальмована тогорічними локдаунами економіка позначила зростання – й одразу зіштовхнулась із кризою, зумовленою… відновленням! Так звана світова «сировинна криза», що вплинула практично на всі сектори економіки, призвела до порушення логістичних зв’язків та звичних термінів виконання замовлень. Тепер мова йде не тільки про дефіцит деяких виробів з напівпровідників, але й про глобальну нестачу сировини для виготовлення (а відтак – постачання) звичайних компонентів систем HVAC – труб, полімерних виробів тощо… На складах у багатьох дистриб’юторів стався дефіцит звичайних кондиціонерів, не кажучи вже про більш ексклюзивні позиції – відтак ціни піднялися вгору. Яким був 2021 рік – про факти та результат запитаємо представників компаній-операторів ринку HVAC в Україні, а також чи вповні вони готові зустріти прийдешній рік

  1. Як Ви оцінюєте перебіг року, що минає? Що стало несподіваним та викликало певні неочікувані перепони? Яким чином ви їх подолали?
  2. Існує думка, що наслідки «сировинної кризи» (та паралельної з нею – енергетичної кризи) ми всі відчуватимемо ще протягом кількох наступних років. Як по Вашому, що за цим стоїть – звичайний тимчасовий дефіцит чи це передвісник деяких структурних змін?
  3. Що відіграє більш значну роль у розвитку бізнесу вашого сектору HVAC: багатоповерхове масове будівництво або монтажні компанії, які проявляють активність лише в приватному секторі?
  4. Як Ви будете переорієнтовувати свої бізнес-пропозиції наступного року? Що буде мотиватором розвитку ринку HVAC в короткостроковій та середньостроковій перспективі?

Зображення Андрій Рудик Андрій Рудик
Глава представництва GROHE AG в Україні

1. 2021 рік був дуже продуктивним для GROHE: ми оновили популярну лінійку змішувачів Eurosmart, отримали премію «Вибір року №1» за найкращі інсталяційні системи та продовжуємо працювати над екологічно стійкою моделлю виробництва нашої продукції Cradle to Cradle®. Окремо слід нагадати про розвиток цифрової
платформи GROHE X – віртуальний простір, що прийшов на заміну традиційним виставкам та заходам для професіоналів. В умовах карантинних обмежень відвідувачі платформи можуть ознайомитися із відео інструкціями, дізнатися останні новини санітарного бізнесу та отримати натхнення. Приємна несподіванка: популярність нових душових систем та термостатичних змішувачів GROHE перевершила усі очікування. Цьогоріч першому термостату GROHE виповнилося 65 років, і в Україні, за останніми дослідженнями, більшість людей асоціює термостат саме із нашим брендом.

2. Так, дійсно, вартість матеріалів для виробництва збільшується. Проте, наші плани із випуску як нових, так і перевірених часом, популярних моделей залишаються незмінними. Більше того, виробничі можливості заводів GROHE тільки нарощуються. Наші виробничі майданчики у м. Хемер (Німеччина), м. Лаар (Німеччина), м. Порта-Вестфаліка (Німеччина), м. Албергарія (Португалія) та районі Клаенг (Таїланд) відмінно впоралися із підвищеним попитом цього року.

3. Наш основний клієнт – це кінцевий споживач, який робить ремонт чи реновацію у своїй оселі. Звичайно, масове будівництво також грає важливу роль, оскільки потреба у якісній та довговічній сантехніці GROHE зростає, що відкриває все нові і нові напрямки проєктної роботи. Особливо важливою для нашої компанії залишається взаємодія із професіоналами-інсталяторами, а також майбутніми сантехніками. Так, наприклад, цієї осені в Івано-Франківську було відкрито вже четвертий в Україні освітній центр GROHE GIVE. На базі професійно-технічного навчального закладу почали роботу навчально-технологічні класи, GROHE надала сучасне обладнання.

4. Наразі ми чітко бачимо, що ринок первинної нерухомості стабільно зростає, а тому ми очікуємо ще більший попит. У наступному році ми продовжимо розвивати наші програми для професіоналів – GROHE GIVE та GROHE PLUS, із думкою про майбутнє галузі. Тренд на перехід в онлайн продовжиться, тому ми й надалі будемо розвивати платформу GROHE X, запустивши україномовну версію. І оскільки суспільство та наші споживачі зокрема потребують енергоефективної сантехніки та вимагають бути уважнішими до природи, ми сконцентровані на економічних, соціально відповідальних продуктах, які економлять воду.

Зображення Андрій Мінайлов Андрій Мінайлов
КАМ Менеджер «ГРУНДФОС УКРАЇНА»

1. Рік можна оцінити як доволі складний, але в той же час цікавий. Він приніс багато викликів, як зовнішніх (та ж «сировинна криза», обмеження, спричинені COVID), так і внутрішніх (структурні зміни, що відбуваються в нашій компанії). Отже, багато процесів довелося змінювати та переналаштовувати, шукати нові шляхи взаємодії з партнерами.

2. Це не просто передвісник структурних змін, це деякою мірою наслідок цих змін. Структурні зміни в світовій економіці почалися ще минулого року разом з COVID обмеженнями. Змінюється структура попиту товарів та послуг, змінюються способи надання цих послуг, а, отже, й попит на супутні товари для ведення бізнесу, змінюються вимоги до житла та офісних просторів, і цей процес ще далекий від завершення. Нажаль, нестабільна та важко прогнозована ситуація з COVID, політичні процеси в світі та Україні не сприяють стабільному та прогнозованому попиту на сировину й, відповідно, більш стабільній роботі ланцюга постачання. Особливо це стосується електронних компонентів, адже завдяки стрімкій діджиталізації всіх можливих процесів попит на електронні компоненти виріс неймовірно. І в наступному році, на нашу думку, ситуація суттєво не зміниться. Компанії Grundfos в цьому плані, можливо, трохи легше, ніж іншим, адже ми маємо власне виробництво деяких електронних компонентів, в тому числі й електродвигунів з вбудованим регулюванням частоти обертання, але ми також залежимо від постачання сировини.

3. Важко віддати суттєву перевагу одному з цих напрямків. Вони обидва є важливими частинами нашого бізнесу. Слід відзначити, що приватний сектор останнім часом розвивається доволі активно. Завдяки карантину, віддаленій роботі й навчанню, люди більше уваги приділяють простору, в якому вони знаходяться тривалий час. Тому й у багатоповерховому масовому будівництві зараз тенденції до підвищення комфортності.

4. Підвищення вартості енергоносіїв продовжує стимулювати заходи з підвищення енергоефективності. Отже, можна сказати напевно, що майбутнє – за енергоефективним обладнанням з широким функціоналом для забезпечення комфорту споживачів, не зважаючи ні на які кризи. І це стосується не тільки HVAC.

Зображення Антон Семеняк Антон Семеняк
Регіональний менеджер VALTEC

1. 2021 рік є роком багатьох суперечок та бізнес-ідей. На мою думку, як девіз року, що минає, дуже добре підійшов би уривок вірша Василя Стуса: «Вчися чекати, друже, вчися чекати». Головною несподіванкою стало суттєве підвищення ціни на сировину, а внаслідок підняття цін на весь товар та величезний дефіцит цілих товарних груп. Відіграв свою роль стрибок цін на логістичні послуги та збільшення часу на надходження товару на склади. Вже нікого не лякали «локдауни» та інші карантинні обмеження, це все було відпрацьовано за попередні роки, робота була налагоджена як годинник.

Скарб нашої компанії – це наші партнери. За довгі роки співпраці с нашими партнерами ми побудували ділові стосунки, які базуються на довірі й повазі, що дало нам можливість виконати всі стратегічні та загальні плани 2021 року.

2. Я підтримую побоювання того, що наслідки «сировинної та енергетичної кризи» ми будемо відчувати ще не один рік. Ми можемо відчути загострення цієї ситуації в майбутньому, треба бути готовим до будь-яких наслідків. Тому, як гарний господар, треба готувати сані з літа. Щоб пережити важкі часи, треба передусім мобілізувати всі свої внутрішні ресурси, налаштувати себе на належний лад. Команда ТМ VALTEC налаштована на добрий перебіг подій в майбутньому, але готова до різних ситуацій у світі та в Україні.

3. Чим ТМ VALTEC відрізняється від багатьох на ринку України щодо інженерної сантехніки, так це тим, що ми можемо укомплектувати об’єкт любої складності на різних системах. Ми працюємо, та й надалі будемо розвивати усі напрямки своєї діяльності, незалежно від того, чи це багатоповерхове будівництво, чи невеликий ремонт сантехніки. Але головним клієнтом на даний час ми для себе вважаємо «монтажні організації».

4. Минулі роки показали, що треба швидко та мобільно вміти вносити корективи у плани, та не менш оперативно діяти. Основним завданням на наступний рік буде поповнення складських запасів наших партнерів, при цьому в планах є розширення цих запасів новинками від ТМ VALTEC. Цього року ми проводили декілька акцій на базі наших партнерів, мета яких зробити вклад у розвиток майстрів, подарувавши їм професійний інструмент. В наступному році плануємо збільшити площу покриття та кількість учасників. З припиненням карантинних обмежень відновимо навчальні семінари, які зараз проводимо онлайн. Ми активно ведемо наші сторінки у соціальних мережах й завжди інформуємо про всі наші активності та новинки надходження товару. Плануємо й надалі розвиватися в напрямку налагодження комунікацій серед інсталяторів, підтримуючи майстрів технічною базою, та організовувати навчальні семінари, вебінари.

Зображення Ірина Шита Ірина Шита
Керівник відділу сервісу та «Академії Viessmann»

1. 2021 рік був дуже неоднозначним. З одного боку всі ми вже пристосувались до «нової сучасності», зробили певні висновки та налаштували робочі процеси у нових реаліях, з іншого боку перед усіма знову постали виклики на тлі так званої «сировинної кризи». Проте, згуртована та професійна робота фахівців ТОВ «ВІССМАНН», налаштована логістика та, звісно ж, синергія зусиль з нашими партнерами дозволила нам уникнути масштабного дефіциту обладнання та комплектуючих, та максимально швидко й надійно задовольнити споживача.

2. Коронавірус спричинив справжню гарячку на сировинних ринках світу. Традиційно під час криз зростає інтерес інвесторів до таких активів, підігріваючи ціни. Відчули це на собі й ми з вами. Причина «сировинної кризи» криється в черговій хвилі глобалізації, тому ми розуміємо, що потрібно розв’язувати дане питання комплексно, адже це не є «тимчасовим дефіцитом». ї

Що стосується енергетики, то світ раптово опинився в центрі глобальної енергетичної кризи, рівної якої не траплялось з 1970-х, принаймні так запевняють аналітики сировинних ринків, вказуючи, що ціни на природний газ у Європі та Азії злетіли до історичних максимумів.

Ми з вами живемо у період змін й потрібно адаптуватись до них, так само ми маємо і розвивати наші робочі процеси, виводити на ринок нові продукти, які будуть актуальні вже прямо завтра.

Тож, Viessmann, докладає всіх зусиль та зробить це в майбутньому, щоб жодні кризи, дефіцити та інші фактори не вплинули на якість нашого обладнання та комфорт для кінцевого споживача.

3. Однозначно не можна відповісти на дане питання, тому що є попит на наше обладнання, як у приватному секторі, так і в багатоповерховій забудові. У свою чергу хочемо зазначити, що програма постачання обладнання Viessmann є доволі широкою та розрахована для реалізації будь-яких рішень: від встановлення електричного чи газового котла у будинку до встановлення теплових насосів чи реалізація проєкту в комерційному чи промисловому секторі. Адже окрім побутової
лінійки, ми пропонуємо рішення для застосування у різних галузях промисловості: харчова промисловість, будівельна, паперова, хімічна та фармацевтична промисловість, лікарні та нафтопереробні заводи, а також у місцевих та центральних теплових мережах. Теж саме стосується й комерційного сектору – від історичних пам'яток до великих житлових та промислових споруд: Viessmann завжди має інноваційні рішення для опалення, а ще ми готові до найрізноманітніших викликів.

4. В 2022 році будемо підтримувати позиції, які вже тримаємо не один рік – використання енергоефективного обладнання – теплові насоси, конденсаційні котли, які вже здатні працювати на чистому водні (H2-ready – вміст водню 20%, незабаром плануємо досягти – 100%), сонячні колектори, фотоелектричні модулі. Наразі спостерігаємо, як кінцевий споживач вже частіше обирає саме обладнання на альтернативних джерелах енергії.

Змінюється світ, вдосконалюється обладнання, відтепер можна керувати системою опалення через смартфон, хоча раніше годі було й уявити собі щось подібне. Також, змінюється свідомість людей, споживач стає більш свідомим, також суспільство замислюється про вплив на навколишнє середовище, про зміни клімату. І ми в свою чергу, як відповідальний виробник та лідер в даній галузі, пропонуємо саме такі рішення, які здатні задовольнити ці потреби.

Тому рік прийдешній не буде виключенням – лише інноваційне, екологічно безпечне, надійне та сучасне обладнання.

А за нашими новинками обладнання слідкуйте згодом.

Зображення Тетяна Денисенко Тетяна Денисенко
Територіальний менеджер компанії Wavin Czechia s.r.o.

1. Вцілому 2021 рік пройшов для нас успішно. Ми задоволені тим, як йшли продажі у нас і у наших партнерів в Україні. Відносно неочікуваним виявився істотний ріст цін на комплектуючі, сировину, транспортні послуги та електроенергію. Нажаль протягом року ми також були змушені підвищувати ціни та одночасно з цим знижувати рентабельність виробництва, проте вважаємо що нам вдалося подолати кризові явища, пов’язані з пандемією.

2. Безумовно, ми будемо ще деякий час відчувати наслідки сировинної та енергетичної кризи. Основна її причина полягає у неготовності світу до життя за нових, неочікуваних умов, оскільки подібне явище сталося вперше за сучасного рівня глобалізації. Структурні зміни будуть, але їх всі наразі важко спрогнозувати, адже пандемія поки-що триває.

3. Ми сподіваємося, що продовжимо розвивати продажі в обох цих секторах, та будемо зосереджувати на них максимальних зусиль, оскільки для нас вони однаково важливі.

4. Головна наша прерогатива – збереження стабільності якості й цін. Основними мотивуючими чинниками були й залишаються стабільність на ринку, ріст обсягів будівництва в Україні, ріст рівня статків населення, а також розвиток програм іпотечного кредитування.

Зображення Данило Пекарський Данило Пекарський
Керівник відділу продажів бренду Valogin

1. Це був перспективний рік, особливо для розвитку та впровадження нового бренду Valogin. Основні плани та перспективи закладаємо на наступний рік, зважаючи на те, що на ринку сантехніки вже не працюють старі правила конкуренції та діяльності. Внаслідок цього сформувався перелік клієнтів, які почали пошук нового сегмента у своєму бізнесі та підготовку до можливих змін у наступному році.

Невеликі труднощі у період активності вірусної інфекції стали несподіваними, але за допомогою збільшення робочої активності та прийняття нестандартних рішень нам вдалося вийти на новий та ефективний рівень продаж в цих умовах.

2. Наслідки обох криз (сировинна та енергетична) без сумніву вплинуть на ринки, та, безперечно, протягом декількох років їх наслідки будуть відчуватися у поставках та відносинах, але побудова гнучкої стратегії та оптимізація резервів, нова концепція по замовленням та інноваційний підхід дозволить працювати й розширювати наш асортимент в наступному році.

Структурні зміни вже почалися, їх наслідки ми побачимо протягом наступного року.

3. Розподіл іде 70/30 на користь компаній, які працюють в приватному секторі, але вже на першому році роботи зрозуміло, що робота з забудовниками щодо виробів Valogin буде в найближчій перспективі займати основну частину продажів.

4. Нові часи потребують нових рішень, які ми плануємо задіяти в наступному році. Це буде гнучка система взаємостосунків постачальник-клієнт, за індивідуальними правилами та шляхом підтримки й розвитку нашого сектору в наступному році. Основною силою протягом року буде дотримання максимально стабільності в цінах та умовах роботи, а також ефективна робота в логістиці та щодо постачання партнерам.

Зображення Ілля Балика Ілля Балика
Директор з продажів компанії «Сан Тех Рай»

1. Рік, що минає був доволі успішним для нашої компанії. Це, власне кажучи, стосується як обсягів реалізованої продукції, так і якості її реалізації. Чергова хвиля карантинних обмежень показала, що необхідно розумно реагувати на ситуацію та не чекати, що все буде як раніше. Слід приймати нові правила гри, шукати нові ніші та підходи до продажу. Приємно усвідомлювати той факт, що зростання довіри до інженерних рішень, які ми пропонуємо ринку, показало дуже позитивну динаміку.

2. Світ невпинно та динамічно змінюється, тож кожна компанія повинна швидко рухатися вперед, впроваджувати інновації, модернізувати себе та свій продукт, щоб досягти успіху.

3. Насправді немає несуттєвих або побічних секторів. Окрім тих, що вже перелічені, які безумовно важливі для нашого розвитку. Також важливу роль відіграє модернізація старого фонду багатоквартирних будинків. Починаючи з 2015 року кількість ОСББ невпинно зростає, а з ними росте й попит на наші продукти. Товариства співвласників розуміють необхідність модернізації систем опалення, водопостачання та водовідведення заради енергозбереження та енергоефективності, що безумовно позитивно впливає на нашу діяльність.

4. Ситуація з пандемією, тренд на енергоефективність, енергозбереження та деякі інші фактори спричинили фундаментальні зміни поглядів на організацію простору, в якому ми проводимо свій час. Серед споживачів набирає обертів механізм пошуку сучасних рішень для опалення, водопостачання та водовідведення. Наша компанія постійно працює над вдосконаленням нашої продукції, щоб стовідсотково задовольнити потреби ринку. Ми оптимістично дивимось у майбутнє. Вважаємо, що нинішні умови приведуть винятково до росту ринку HVAC в Україні.

Зображення Георгій Черкашин Президент «СП УДТ» Георгій Черкашин
Президент «СП УДТ»

1. Несподіванок у році, що минає, не було, такий же процес, як і завжди, як й 5, 10 та 20 років тому. Змінюються тільки назви: замість дефолту 1998 року – коронавірус, замість кризи 2008-2009 років – карантин. В нашому бізнесі кожен сьогоднішній день повторює попередній, і так відбувається кожного року. Такий собі «рік сурка».

2. Україна аж ніяк не впливає на перебіг світових криз та сплесків в економіці. Тим паче, що економіка у нас останні два роки падає донизу, незалежно від того «що в світі робиться». Якось виходить така ситуація, що якщо у світі ОК, то у нас економіка менше падає, а якщо у світі стало «погано», то й в нас економіка ще більше «падає». Чому так стається, маємо тільки припущення. Навіть не конспірологічне. Резюмуючи саме це питання, «щоб там за цим процесом не стояло», не забивайте голову. Працюйте, а нам потім розкажуть «чому» та «як».

3. Ми працюємо й з В2В, там нас більше знають, як «СП УДТ», та з сектором В2С, там ми більш відомі, як мережа сантехмаркетів «ІНСТАЛЯТОР». Працюємо й з великими будівельними гіпермаркетами. Правило 80 / 20 – ніхто не анулював. Тож в межах його й виходить співпраця.

4. Ми не будемо переорієнтовувати свої бізнес-пропозиції наступного року. Ми просто мовчки працюємо, причому з усіма. Комусь не подобаємось, хтось у захваті. А ми всерівно працюємо. І так з 1994 року. Мотиватор насправді може бути тільки один (це я про будівництво, якщо що) – енергозаощадження. Ну а так – у кожного є свій мотиватор. Хоча дехто працює й на рефлексії прихитряється. Як завжди, так і скрізь в історії людства.

Зображення Олександр Хіміч Генеральний директор «Виробничої Фірми «Хітпекс Україна» Олександр Хіміч
Генеральний директор «Виробничої Фірми «Хітпекс Україна»

1. Рік був доволі неоднозначний та непростий. Для нас не було великих несподіванок, оскільки ще в кінці минулого року ми розуміли, що нас чекає удорожчання матеріалу та «сировинна криза». Тому постаралися підготуватися до цього заздалегідь – збільшити свої складські запаси та диверсифікувати постачання матеріалів, зокрема труби.

2. Як і більшість моїх колег, я читаю різну аналітику з цього приводу. І мені найбільш подобається версія, що цей дефіцит тимчасовий, тобто в наступному році все налагодиться, а ціни перестануть рости. Але можливі й інші ситуації. Мабуть, найгірший сценарій – це якщо провести паралелі з 2008 роком, коли, на перший погляд економіка зростала, все розвивалося, був великий попит на товари, а потім настала велика криза. Сподіваюся, що така ситуація не повториться, але кожен бізнес повинен мати план «Б».

3. Всім відомо, що система Heat-PEX відрізняється від аналогів тим, що ми маємо дві рівнозначні лінійки у виконанні з латуні та пластику. Виходячи з цього, ми вже прослідковуємо чітке сегментування цих двох лінійок. Якщо забудовники майже на 100% використовують PPSU фітинги, то у приватному будівництві монтажники
більше довіряють латуні. Оскільки продажі PPSU та латуні на сьогодні приблизно на одному рівні, то й ці два сегменти ринку для нас відіграють приблизно однакову роль.

4. Насамперед ми будемо працювати над асортиментом системи Heat-PEX. В таких лінійках, як Evolution та Fast&Easy, ми плануємо розширювати асортимент фітингів, в основному додаючи рідковживані позиції, яких немає у наших конкурентів. А такі лінійки, як Armatura та Comfort, які нещодавно були введені, ще потребують великого доопрацювання стосовно асортименту та наявності на складі. Тому саме це – наше головне завдання на наступний рік.

Більше важливих статей і новин в Telegram-каналі AW-Therm та корисні відео на Youtube-каналі. Долучайтесь!

Просмотрено: 2 242


Оставьте комментарий

Telegram