Рік, що минув, виявився навіть більш турбулентним, аніж зазвичай очікувалося від високосного року. Тут спрацювала так звана «синергія» від об’єднання різних факторів внутрішнього та зовнішнього впливів, від дій та бездіяльності, заборон та дозволів, вибору та безальтернативності, компетентності й невігластва тощо… Цьогорічний інформаційній фон також був дуже контраверсійний. З одного боку звідусіль доносилися зойки про катастрофу, що вже сталася, з іншого – про неминучу катастрофу, яка ще попереду, з третього – що не все аж настільки катастрофічно, як навіщували інші. А як насправді було в цьому кризово-пандемічному році – запитаємо представників компаній-операторів ринку HVAC в Україні: як вони подолали труднощі року, що минає, а також як саме вони готуються до наступного року та чого вони від нього очікують
1. Плани, які вибудовувалися торік, вочевидь суттєво змінилися. Які саме зміни сталися, які найбільші впливи Ви відчули та як це загалом вплинуло на стратегію та тактику діяльності Вашої компанії на ринку України?
2. «Персональне питання» про зміни, що сталися серед робітників. Деяких вдалося перевести на віддалений режим, інші працівники, щоб функціонувала компанія, все одно мали бути присутніми на штатних робочих місцях. В умовах суворого карантину співробітникам було важко, а подеколи – неможливо дістатися роботи. «Людський фактор» суттєво вплинув на діяльність компаній та навіть на самі бізнес-процеси, що роками діяли в компаніях. Що Ви модифікували, а також поділіться, які бізнес-процеси змінили або вдосконалили, щоб не втратити дієздатність та як це вплинуло на стан кадрів у компанії – чи скоротилася чисельність працюючих, як це вплинуло на їхній режим роботи й на заробіток чи на робочі обов’язки?
3. Попит формує пропозицію. Як саме змінився попит в «ковідному» році? Чи відчули Ви відмінності у «профілі попиту» серед споживачів, які саме? Що тепер є Вашими «лідерами продажів»?
4. Позаторік, коли заходила мова про перспективні позиції або новинки, що мали би стати хітами продажу у 2019 році, представники компаній називали вироби, що мають високі показники енергоефективності чи підвищену функціональність, або ж поліпшені споживчі характеристики. Вочевидь, деякі розрахунки маркетологів не справдилися. Які товари чи послуги можуть стати «локомотивом» в наступному році? Що тепер приваблює Ваших замовників?
5. Аналітики та футурологи вимушені тепер змінювати свої навіть довготривалі прогнози, кажучи, що «світ вже ніколи не стане таким, як був раніше». Як Ви наразі оцінюєте перспективи ринку HVAC в Україні щонайменше в короткостроковій та середньостроковій перспективі? Що буде мотиватором розвитку цього ринку?
1. Ситуація, що сталася у 2020 році, дійсно могла суттєво вплинути на плани нашої компанії, але катастрофи не трапилось. Так, деякі плани, на жаль, не були реалізовані, зокрема це більше стосується маркетингових офлайн-заходів, але тим не менше ми змогли швидко відреагувати на події та у результаті змінити плани відповідно до ситуації, що сталася навколо нас.
2. Філософія компанії ARISTON THERMO ґрунтується на шести постулатах, одним з яких є PEOPLE FIRST, адже ми розуміємо, що основною цінністю компанії є її працівники. Саме тому ще у березні місяці, коли був оголошений перший локдаун, ми організували для всіх наших співробітників умови комфортної дистанційної роботи без обов’язкового відвідування офісу. За необхідності потрапити в офіс (підписання документів, важлива зустріч із партнерами, яка потребує діалогу лише у живій присутності тощо) працівники користувались послугами таксі коштом компанії. Жоден член команди «Арістон» не був звільнений, а навпаки, до компанії приєднались нові обличчя. Перший місяць роботи у новому форматі для всіх моїх колег був насправді незвичний. Але вже зараз можна відверто сказати, що «гібридний» режим (дистанційно, та за необхідності в офісі) показує навіть більшу ефективність. Звичайно, це стало можливим завдяки високому професіоналізму кожного окремого працівника «Арістон Термо Україна» без винятку.
3. Не відкрию нікому таємниці, якщо скажу, що у період кризи ситуація щодо попиту змінюється. Населення намагається акумулювати свої сили, а заощадження витрачати на найбільш необхідні для себе речі. При цьому є прошарок населення, який не відчув кризи та його споживчий кошик ніяк не змінився.
Великою перевагою TM ARISTON є те, що в нашій лінійці виробів є продукція, яка задовольнить потреби широкої аудиторії: як і тих споживачів, хто змушений був переглянути свої вподобання, так і для тих, у кого профіль попиту практично не змінився. 2020 рік ще не закінчився, тому ще рано говорити про остаточні результати, але вже сьогодні можна стверджувати, що завершуємо ми його на дуже оптимістичній ноті, та всіма думками ми вже у 2021-му році.
4. По-перше, я мушу сказати, що дії, які були заплановано з т. з. фокусу на певні продукти та сервіси у 2020 році досягли своїх результатів, а деякі з них навіть перевершили всі очікування, і не просто в масштабах локального ринку, а показали найкращі результати в масштабах регіону Європи.
Щодо наступного року та й взагалі щодо майбутнього, тут все просто: споживачеві потрібен високоякісний, надійний, енергоефективний продукт із сучасним дизайном, яким буде просто, зрозуміло і комфортно користуватись, у комплекті з кваліфікованою сервісною гарантійною та післягарантійною підтримкою. Сьогодні компанія ARISTON THERMO все це має в своєму портфелі, а наступного 2021 року ми здивуємо ринок ще кількома цікавими рішеннями та змінами.
5. Опалення, охолодження, гаряче водопостачання та вентиляція – це як інтернет, життя без цих речей неможливе. Щоб у світі не відбувалось, але комфортна температура в оселі – це базова потреба будь-якої людини, хоча ці комфортні температурні умови мають певну ціну. Саме тому рішення, які відповідають критеріям якості, надійності, простоти використання та, звісно ж, енергоефективності призводить до наповнення ринку саме якісним обладнанням із сучасними технологіями.
1. Плани щодо бізнесу не змінились, але довелося корегувати шляхи їх реалізації. На жаль, ми були змушені скасувати всі збори з партнерами, «живі» навчання та більшість офлайн промо-заходів. Другий квартал суттєво скоротив кількість візитів до партнерів, але ми не втратили зв’язок і відновили практично повноцінну роботу, щойно це стало можливим. Але все одно осінь принесла нові труднощі, бо частина партнерів працювала в обмеженому режимі, зважаючи на випадки захворювань, що трапилися. Стосовно стратегії – вона не змінилась, ми були і є постачальником повного асортименту обладнання для опалення та гарячого водопостачання, а також плануємо й надалі відкривати нові сегменти, такі як, наприклад, комерційне кондиціонування. Але тактика, звичайно має бути більш гнучкою. Особливо, коли маємо справу не тільки з COVID, а й з так званими реаліями українського ринку. Ми практично весь рік були в пошуках найбільш ефективних моделей просування та продажів, нових партнерів та ринків. І це вже спрацювало та буде добре працювати надалі.
2. Наразі всі працюють на робочих місцях, вся наша команда лишилася з нами без змін. Просто термін «робоче місце» має тепер трошки інше розуміння, особливо, відповідаючи на питання «де воно?». Нікого не було звільнено, мотивації у всіх достатньо для розуміння цілей та їх досягнення. Компанія Bosch не приймає імпульсивних рішень стосовно співробітників, бо вони є головною цінністю компанії. Звісно, що карантин та суттєве скорочення офлайн-зв’язків між колегами та партнерами вплинули на всіх нас (і не тільки по роботі). Але сучасні технології дозволяють працювати віддалено практично без втрати якості, ми суттєво вдосконалили партнерський портал для замовлень, вже три роки працює онлайн-система заявок на сервіс, активно просуваємо бренди в онлайн-світі. Цей рік приніс нам новий досвід тривалого віддаленого спілкування та переходу до онлайн-навчань. Все це вже успішно працює і точно стане «новим нормальним життям» навіть після повернення до «справжнього нормального життя». Але всі ці «нові» методи ведення бізнесу не були для нас аж надто новими, Bosch працює в десятках країн світу, вже давно безліч питань вирішуються онлайн і для нас дистанційна робота є нормою робочого графіку. Наприклад, лише за минулий тиждень в підрозділі маркетингу Bosch Термотехніка було більше 50 скайп-сеансів, де приймали участь близько 350 колег з різних країн з різних команд. І так зараз працюють багато людей, хочемо ми цього або ні. Все це абсолютно нереально було зробити раніше, тож маємо і добрі новини – швидкість бізнесу та отримання результату точно суттєво прискориться. Але звісно, що всі хочуть повернутись до живого спілкування якнайшвидше.
3. Принципово наше портфоліо продажів по сегментах залишилось без суттєвих змін: побутове, комерційне та промислове обладнання має попит. Головна зміна для побутового ринку – багато людей залишилися вдома та почали покращувати свій побут: міняти побутову техніку, робити дрібні ремонти, переобладнувати квартиру в домашній офіс. Всі розуміють, що карантин – це, на жаль, надовго. Отож по результатах 2020 року ми навіть очікуємо невелике зростання ринку кліматичної техніки, всупереч очевидній економічній кризі.
4. Всі новинки від Bosch покращують якість життя, іноді дуже суттєво. І це актуально в будь-який час, а особливо зараз, коли в цей непростий період всі ми шукаємо позитив. Нові технології економлять енергію, знижують рівень шкідливих викидів, дають можливість керувати обладнанням дистанційно. Обладнання стає більш привабливим, тихим, компактним. Мало хто зараз захоче купити кнопковий телефон, бо він не покращить життя. Ми іноді навіть не замислюємось, наскільки суттєво нові технології змінили нас за останні 5-10 років. Чому опалювальне обладнання має «пасти задніх»? Наш замовник у новому відкритому світі зараз іноді має інформації більше, аніж ми самі, тож його голос завжди за найкраще.
5. В Україні ще є багато інших проблем, ніж тільки ті, що принесла «нова нормальність», пов’язана з пандемією. Ми все ще дуже енерговитратні та неекологічні, тож нам «лупати цю скелю» доведеться ще довго. Просто нам прийдеться модернізувати країну набагато швидше в нових умовах, криза – це завжди можливості для зламу неефективного старого та для росту нового. Ринок буде працювати, будуть швидко розвиватись технології, що пов’язані з автономним життям. Ми, як країна, маємо спочатку виконати дуже багато «домашніх завдань», а нові технології допоможуть нам зробити це швидше.
4. Думаю, що тренд на підвищення енергоефективності та функціональності буде збережений, адже зростання вартості енергоносіїв не перестає бути актуальним. Окрім того, все частіше вже замало просто мати хороший продукт, треба більше уваги приділяти додатковим послугам та сервісам.
5. З огляду на ситуацію, з якою ми всі стикнулися цього року, а саме перебування в ізоляції, можна сподіватися, що багато людей переосмислили своє відношення до мікроклімату в приміщеннях, тому якості цього мікроклімату буде приділятися все більше уваги. З іншого боку, ринок HVAC дуже залежний від комерційної активності та потреби в нових торговельних й офісних площах, а саме ця галузь зараз в доволі важкому становищі. Отже, головним мотиватором розвитку буде завершення пандемічної ситуації та зняття карантинних обмежень. Але це вже інша історія.
Всім бажаю здоров’я, сил та наснаги, а також закликаю завжди з оптимізмом дивитись в майбутнє!
1. По-перше щодо планів – відома українська приказка каже «Щоб там на дворі весною не було, а орати треба». Тобто навіть коли в березні стало ясно, що епідемія – це надовго й просто так це не минеться, коли багато людей буквально запанікувало від весняного локдауну, але діяльність зупиняти не можна, тому що щонайменше у нас є взяти на себе зобов’язання. Компанія поділяється загалом на дві частини – одна, що «відає» товаром, логістикою, складами та поставками тощо «тут», та друга, виробнича, що розташована «там», за межами України. Виявилося, що за належної уваги, керувати поставкою продукції та розподілом всередині країни можна успішно навіть працюючи дистанційно. Я дуже вдячний та щасливий, що будівництво, власне, не зупинялося, воно «вело» за собою інші суміжні виробничі та бізнес-процеси, що позитивно позначилося на загальному річному фінансовому результаті.
2. В цілому ситуація не вплинула на матеріальний стан працівників аж надто негативно. Ми нікого не звільняли. Кадрова політика, якщо хочете – кадрова філософія, на яку ми спираємося, є такою, що ми підтримуємо довготривалі стосунки, навіть якщо подеколи виникають певні труднощі, тобто ми маємо певну соціальну відповідальність. Завдячуючи тому, що вже доволі розвинена та досить давно існує світова система віддалених комунікацій та зв’язку, яка відома та якою користується широке коло осіб, вдалося майже всі робочі комунікації доволі швидко перевести в онлайн-режим, крім того нам навіть вдалось створити нові робочі місця в таких важких та незвичних умовах. Звичайно, важко оцінювати якості нового працівника, коли він працює онлайн, але в наших бізнес-процесах ми спираємося на т. з. KPI, отже ефективність роботи працівника ми можемо оцінити доволі об’єктивно.
3. Як і раніше, і це склалося історично, в нашій країні наразі існує більший попит на радіатори та на радіаторні системи опалення, аніж на інші системи. Тому попит на дані системи і в цьому році лишився сталим та переважаючим. Але в цьому році сталося певне «чудо» – доля продажів систем «теплої підлоги» збільшилася на 5%. Мало це чи багато? В попередні роки попит на системи «теплої підлоги» щорічно коливався в межах ±0,5%, тобто був сталим значенням, то тепер можна сказати, що темпи зростання попиту на «теплі підлоги» збільшилися вдесятеро. Це для нас є певним сигналом, що увага споживачів потроху зміщується від радіаторних до поверхневих систем опалювання.
Цього року ми також реалізували декілька проектів з новинками – наприклад RE.GUARD. Інші нові вироби та системи також знайшли в цьому році своїх споживачів. Мабуть це сталося ще й тому, що багато клієнтів не поїхали влітку відпочивати, як зазвичай, і більше уваги приділили модернізації та облаштуванню свого помешкання.
4. Певні надії ми покладаємо на розповсюдження системи для питної води RE.SOURCE. В наступному році ми також вводимо принципово нову трубну систему. Також відчули певне зростання попиту споживачів до виробів та послуг, які мають підвищений гарантійний термін, сподіваємося, що це стане тенденцією і в наступному році. За нами вже майже 23-річний досвід роботи саме в Україні, і майже 70-річний світовий досвід роботи з полімерами, і споживачі відчули небезпідставність та надійність гарантій, що ми надаємо, вони стали більше довіряти і готові додатково сплачувати за безтурботне поводження з нашими виробами.
Завдячуючи тому, що ми не звільняли нікого з персоналу, у нас немає «оголених флангів», тобто ми сподіваємося, що всі пропоновані нами вироби, рішення та послуги будуть стало просуватися на ринку і в наступному році.
5. Певним чином розвиток ринку HVAC в Україні залежатиме від швидкості просування шляхом фактичної євроінтеграції. Це потребуватиме глибокої санації та модернізації інженерних систем та самих будівель. Це величезний потенціал взаємно пов’язаного пришвидшення розвитку галузі та впровадження нових сучасних та енергоощадних технологій, що стане справжнім мотиватором розвитку цього ринку і головним чином впливатиме і на його короткострокову, і на середньострокову перспективу.
1. Так, дійсно, 2020 рік був надзвичайно важким, але водночас дуже цікавим. Адже відбулися зміни нашого способу мислення, життя та споживання, пріоритетів та цінностей. Невизначеність майбутнього стала причиною раціональної економії коштів: більшість споживачів відмовилися від непотрібних покупок, обираючи лише те, що було дійсно необхідним. Дублюючи та доповнюючи тренди попередніх періодів, одним з ключових факторів, що впливали на вибір покупця стала якість та безпечність продукції. Адже ніхто не хотів зайвий раз ризикувати здоров’ям своїм та близьких.
Взявши до уваги зміни, що відбулися у суспільстві та на ринку інженерних рішень, ми адаптували плани та підходи до роботи, оперативно реагуючи на виклики, що стали перед нами у цьому році. Оскільки основним пріоритетом було здоров’я та безпека співробітників, партнерів, рідних та близьких, ми змінили формат спілкування та перевели його у режим онлайн. Також в 2020 році ми зосередилися на якості послуг, які надаємо, та підтримці наших партнерів.
Сьогодні за підсумками року ми бачимо, що зі стратегічної точки зору ці рішення були правильними.
2. Карантин та коронавірус спричинили масштабні зміни, змусивши пристосуватися до нових, складніших реалій. Майже вся комунікація з партнерами та клієнтами, навчання та консультації перейшли в онлайн – і, хоча подекуди це не дозволило замінити повноцінне живе спілкування, але переважно ми впоралися з цьогорічними викликами щодо досягнення поставлених цілей та задоволення потреб наших клієнтів. Стало також зрозуміло, що не всі співробітники повинні приїздити щодня в офіс, оскільки можуть якісно виконувати свою роботу дистанційно.
На щастя, в 2020 році кількість наших співробітників та їх добробут не скоротилися.
3. Важко пояснити всі причини, проте 2020 рік – ювілейний рік для Представництва Uponor в Україні – став найуспішнішим за всю історію діяльності.
З одного боку карантин та невизначеність… З іншого боку – в поточному році спостерігаємо тенденцію зростання результатів продажів більшості наших партнерів, те ж саме – по групах продуктів. Можливо, українці менше подорожували та облаштовували свої оселі для комфортного проживання? А, можливо, й інвестиції в нерухомість, як одного з найбільш поширених способів отримувати пасивний дохід, спричинили такий результат?
Не виключаємо також, що ключем до успіху стали й заходи до десятої річниці Uponor в Україні, збільшення довіри наших клієнтів до якості продукції та безпосередньо компанії, як постачальника надійних інженерних рішень європейської якості. В будь-якому випадку, результатом ми задоволені. Система виконання з’єднань Uponor Quick & Easy в черговий рік підтвердила свій статус лідера продажів. Також ми спостерігаємо тренд збільшення попиту на розумні пристрої, що дозволяють підвищити енергоефективність будівлі, такі от як, системи автоматики для управління мікрокліматом з віддаленим керуванням через Інтернет – Uponor Smatrix Pulse із застосуванням сучасних термостатів.
4. Так, ще два роки тому мало хто уявляв собі альтернативу кондиціонерам та фанкойлам, але на сьогодні кількість реалізованих об’єктів в Україні, де використовуються рішення Uponor з охолодження стін, стель або підлог наближається до сотні. І нам приємно, що наполеглива робота Представництва та наших партнерів має конкретні результати.
Що стосується майбутнього, то наразі стрімко розвиваються інформаційні технології поряд з концепцією «розумного будинку», згідно якої різні системи будівлі стають інтелектуальними, взаємодіючи одна з одною, що робить наше сьогодення значно зручніше та комфортніше. Однією з основних наших цілей є намагання спростити контроль та керування для кінцевого споживача. Адже дуже зручно контролювати всі інженерні системи з одного додатку на телефоні: поточна температура в приміщенні залежить не тільки від коректної роботи радіатора, а й від температури теплоносія, який подається джерелом тепла та від коректної роботи насосно-змішувальної групи та температури повітря, яке подається системою вентиляції тощо.
Ми впевнено рухаємось у напрямку новаторства, автоматизації та вже маємо перелік досягнень. Від так, автоматика останньої моделі тепло-розподільчої станції Combi Port E має 4 меню для контролю та керування: джерело тепла, система опалення, система ГВП та рециркуляція. А автоматика мікроклімату Smatrix Pulse вже може керуватися голосом через Amazon Alexa або Google Home. В подальшому планується спрощення інтеграції з іншими пристроями в будинку через IFTTT сервіс. Цей сервіс вже працює з інтелектуальним приладом контролю протікання Phyn Plus та має ряд переваг, як от, автоматично відключати не тільки воду, але й пов’язані з нею пристрої, щоб не пошкодити їх.
Підсумовуючи, можемо зробити припущення, що розвиток в даному напрямку буде стрімким і незворотним.
5. Очевидно, що події 2020 року запустили новий виток розвитку суспільства у цілому, тому світ вже ніколи не стане таким, яким був раніше. Проте, ми з оптимізмом дивимося у майбутнє. Ситуація з пандемією спричинила фундаментальні зміни поглядів на організацію простору, в якому ми проводимо свій час. Адже за період карантину ми навчились працювати з дому, навчатись, здійснювати покупки та навіть частуватись: навіщо йти до ресторану, якщо завжди є можливість замовити їжу з доставкою… З погляду на це ми вважаємо, що наше житло та його інфраструктура повинні стати набагато зручнішим, більш функціональним та ефективним у всіх розуміннях цього слова, ніж у минулому.
Тому наше бачення на майбутнє – все, що стосується комфортного та безпечного проживання буде розвиватися в короткостроковій та середньостроковій перспективі. Ми готові до цих викликів майбутнього. Й сьогодні ми готові пропонувати ринку України інноваційні комплексні інженерні рішення, що задовольнять потреби навіть найбільш вибагливого споживача.
Ми разом у Представництві Uponoг впевнені, що незабаром пандемія коронавірусу скінчиться та перейде до керованої фази, тому потрібно бути готовим до подальшого зростання як на локальному ринку, так і в масштабах корпорації.
1. Так, плани мають тенденцію не збігатися з реальною ситуацією. Це нам демонстрували навіть більш спокійні роки. Цей 2020 рік вимагав швидкого реагування та миттєвого корегування торішніх планів. Весняний карантин вніс перші суттєві зміни в роботу, всі дізналися як можна віддалено працювати, але не всі сфери діяльності, такі як, наприклад, логістика та склад, можуть працювати віддалено. Дуже приємно, що весняний карантин ми подолали без втрат наших партнерів та співробітників. Весна показала, що ті партнери, які своєчасно перебудували роботу через інтернет-замовлення, змогли більш-менш комфортно пережити цей період. На період карантину наша компанія влаштувала онлайн навчання, проводилися навчальні семінари по продуктах від ТМ VALTEC та особливостям монтажу. До кожного нашого клієнта був застосований індивідуальний підхід з урахуванням специфіки регіону, та запроваджені заходи для підтримки всіх, хто її потребував.
2. Можна похвалитися, що компанія не втратила жодного працівника. Всі підрозділи компанії функціонували та виконували поставлені задачі. Постійні онлайн наради та брифінги допомогли компанії повноцінно та злагоджено працювати, незважаючи на ситуацію. Ми ще раз довели, що можемо швидко змінюватися та підлаштовуватися під ситуацію, що виникла.
3. Ситуація не змінилась, споживач як і раніше хоче придбавати якісний та доступний, а також недорогий товар. Саме тому ми так довго на ринку України. Ми з року в рік прислухаємося до запитів партнерів та вимог споживачів, і це дає нам змогу своєчасно реагувати на зміни, які стаються на ринку. Суттєвих змін щодо попиту цей рік не показав.
4. Ми кожен рік презентуємо новинки, так і 2020 рік не став винятком. Розширення асортименту, поява нових систем, поява нових груп товару – все це звичайна практика для ТМ VALTEC. В наступному році ми плануємо також презентацію декілька нових продуктів, про які зможуть всі дізнатися вже весною 2021 року, але поки що це комерційна таємниця.
5. Ми тільки за оптимістичні, але реальні прогнози. Цей ринок має сезонний характер. Стане зрозумілим, що саме нам принесе новий рік, тільки влітку 2021 року. Команда VALTEC налаштована на спокійний та сприятливий наступний рік. Ми готові до негараздів, це можна побачити по цьогорічній ситуації, але дуже сподіваємося на плодовитий рік білого бика. Основною рушійною силою цього ринку є будівництво. Якщо будуть сприятливі умови для будівельної сфери, то буде можливість розвиватись і ринку HVAC в Україні.
1. Для кожного з нас рік, що минає, став своєрідним випробуванням, проте, життя не стоїть на місці і потрібно йти в ногу з часом. Саме цього року ми відчули, що потрібні навіть більше нашим користувачам, ніж до того, тож ми запустили B2B2C-платформу shop. viessmann.ua, де ми коротко та доступно надаємо інформацію про нашу побутову лінійку продуктів для кінцевих споживачів та автоматично передаємо Партнерам отримані заявки / замовлення.
Наші фахівці завжди на зв’язку і готові надати вичерпну технічну консультацію і підібрати найоптимальніше рішення.
Ми налагодили електронний документообіг співпраці з нашими Партнерами.
Для кінцевих споживачів ми також запустили чат-бот у Viber https://chatbot.viessmann.ua/, відтепер сервісна підтримка, вибір котла чи теплового насосу, відповідь на будь-яке питання стали доступними за два кліки.
Ми запустили ряд відео-оглядів на нашому YouTube каналі (https://www.youtube.com/c/ ViessmannUkraine_main/featured), це своєрідні підказки для налаштування наших котлів, як конденсаційних Vitodens 200, так і традиційних, поширених на ринку Vitopend 100. Світ змінює свій формат, життя набирає обертів і ми рухаємось у новому напрямку!
2. Даний рік дійсно був нелегким, проте наша команда працювала та продовжує свою діяльність у повному складі та на повну силу. Цього року кожен з нас ще більше усвідомив, що він частина справжньої та сильної команди. Співробітники мали можливість працювати з дому, коли був повний локдаун, також забезпечувалась можливість поперемінної роботи в офісі та з дому. Оскільки всі робочі процеси налагоджені, то це ніяк не вплинуло на якість роботи.
3. Рік, що минув, вніс свої корективи. Кінцевий споживач став звертати більше уваги на енергоефективні рішення такі як: конденсаційні котли Vitodens, теплові насоси Vitocal, сонячні колектори Vitosol.
Відчувши вплив карантину, кожен інакше став сприймати свою домівку і відповідно прагне більш сучасного рішення, яке було б одночасно економічно вигідним, енергоефективним та легким в керуванні.
4. На нашу думку, тенденції розвитку енергоефективних та розумних систем опалення збережуться і у 2021 році, адже весь світ рухається у цьому напрямку і жодні випробування та перешкоди вже не змінять цього.
Коло споживачів розширюється новим поколінням, яке прагне в один клік керувати опаленням/ охолодженням будинку. Споживач вже не хоче сплачувати колосальні суми за комунальні послуги, кожен прагне енергонезалежності, яка можлива, наприклад з нашими новими тепловими насосами Vitocal 200-G та Vitocal 300-G.
5. Мета компанії Viessmann – створювати життєві простори для майбутніх поколінь, саме цього прагнуть і споживачі.
На нашу думку, кінцевий споживач стає більш свідомим та вибагливим у своєму рішенні щодо систем опалення. Кожен більше, ніж це було раніше, прагне обрати «розумне», енергоефективне та економічно вигідне рішення. Це також стосується промислових котлів – замовники обирають якість, яка буде служити довгі роки: будь-то котли для комунального призначення, заводів, теплиць, готелів, торгово-розважальних комплексів, бізнес-центрів, лікарень чи баз відпочинку – рішення про такі інвестиції все частіше приймаються з думкою про довгострокову перспективу, а не про миттєву вигоду. Всі ці компанії, комплекси, інфраструктурні об'єкти і українці для своїх домівок протягом 20 років обирали й продовжують обирати Viessmann. Причина цього – стабільна робота, інноваційні продукти та енергоефективність, що гарантуються завдяки продуктам від Viessmann. 2020 рік змусив кожного з нас поглянути на наше життя під кардинально іншим кутом. Світ змінюється, змінюються потреби людей, проте єдиним та актуальним залишається питання комфорту та збереження планети для майбутніх поколінь. Тому дані складові є основою наших технічних рішень та обладнання.
1. Ні, наші плани суттєво не змінювалися. Ми дійсно були вимушені відмовитися від виставки Aqua-therm Kyiv, але все ж таки взяли участь у виставці Install Fest Ukraine. На початку цього року ми встигли провести серію семінарів у наших замовників, а потім підлаштувались під ситуацію та проводили он-лайн навчання.
2. Ми постійно працювали; хто з співробітників міг, той працював віддалено. Певний час у нас була нестача людей, тому що хтось був на карантині, а хтось сидів вдома з дітьми. Незважаючи на таку ситуацію, це не вплинуло на заробіток співробітників та на їх кількість.
3. Попит на нашу продукцію в цілому не змінився. Хоча спочатку був невеликий спад, але в цілому результати хороші.
4. З огляду на те, що ми виробляємо цілу систему для опалення та водопостачання, тому попит є на всю продукцію, але серед труб можна виділити наш флагман Fiber Basalt Plus. Це універсальна труба, яку можна використовувати як у водопостачанні, так і в опаленні. Ми вже довгий час переходимо на новий вид поліпропілену PP-RCT (тип 4) при виробництві продукції, та все йде по плану. Наші нові фітинги з PP-RCT, крім всіх властивостей, які мали наші фітинги з PP-R, мають більш компактні розміри і з ними стало простіше прокладати трубопроводи у важкодоступних місцях, і значно легше ізолювати системи трубопроводів, тому що можна використовувати ізоляцію однакового діаметру, як для труб, так і для фітингів.
5. Так, світ вже ніколи не стане таким, як був раніше. Наприклад, багато компаній зрозуміли, що люди можуть працювати віддалено, і будуть це використовувати в майбутньому, будуть зростати продажі товарів та послуг через інтернет-магазини, багато людей буде носити маски під час епідемій грипу і т. д. Мотиватором розвитку є попит.
В Україні і надалі буде попит на нове житло, ремонт і реновацію старого, буде зростати промисловість, тому ринок водопостачання, опалення, вентиляції і кондиціонування має дуже хороші перспективи.
1. Для всіх 2020 рік видався непростим, і плани звичайно довелося корегувати. В умовах, що склалися, наша компанія, маючи соціальну відповідальність, прийняла ряд рішень для протидії поширенню Covid-19. Ми до мінімуму скоротили спілкування та зустрічі з нашими партнерами, скасували й перенесли на майбутнє заплановані поїздки наших партнерів на навчання в Академію Giacomini в Італію та відвідування виробництв.
2. В умовах, що склалися, ми намагалися діяти максимально ефективно, і це нам врешті-решт вдалося. Частина співробітників була залучена до роботи віддалено, інші працювали з дотриманням вимог безпеки. Не було скорочень, не дивлячись на те, що обсяг роботи (і це треба визнати) все ж таки дещо зменшився. Також нам вдалося зберегти рівень оплати праці внаслідок зменшення та оптимізації інших видатків.
3. Попит на продукцію був стабільним, зменшення продажів у порівнянні з попереднім роком ми не зафіксували. На деякі види продукції навіть попит було збільшено. Традиційно з усього асортименту продукції найбільший попит мали кульові крани, регулююча арматура для радіаторів, колекторні вузли для опалення з латуні, труби та фітинги, обладнання для котелень та теплових пунктів, системи обліку теплової енергії.
4. Продукція Giacomini, яку наша компанія представляє на ринку України, відома своєю високою якістю та функціональністю, вона вже завоювала цим прихильність своїх замовників. Користувачі продукції Giacomini вбачають для себе наступні переваги:
- вся продукція виготовляється на власних заводах в Італії та проходить контроль якості на всіх етапах виробництва;
- широкий асортимент продукції, що дозволяє вирішити багато технічних задач;
- висока якість продукції при оптимальній ціні.
5. Ринок й надалі буде розвиватися в напрямку оптимізації енергоспоживання, підвищення комфорту, використання поновлювальних джерел енергії. Компанія Giacomini та наша компанія, як її офіційний представник в Україні, пропонуємо і пропонуватимемо своїм споживачам багато корисних та вигідних рішень в цьому сегменті. Тому, попри всі поточні негаразди, ми й надалі оцінюємо перспективи розвитку ринку HVAC в Україні цілком оптимістично.
1. Незважаючи на вплив карантинних заходів і зниження активності ринку промислового вентиляційного обладнання в 2020 році, заходи, що були запроваджені нашою компанією в попередні роки та спрямовані на збільшення оберту продукції, справили амортизаційний ефект. І хоча плани на 2020 рік і не були виконані в повному обсязі, об’єми продажів у порівнянні з 2019 роком достатньо зросли.
2. Дійсно, бізнес-процеси, а особливо ті, що пов'язані з комунікацією між компаніями, були в своїй більшості деяким чином порушені. Проте деякі з них залишилися без змін. Наприклад, на процес роботи у сфері проєктування карантинні заходи ніяк не вплинули. Сучасні інструменти для проєктування та засоби комунікації дозволяли і раніше фахівцям створювати проєкти незалежно від своєї локації.
Складнощі виникали в процесах, де, незважаючи на різноманітність і високий технічний рівень доступних на сьогодні засобів комунікації, особисті зустрічі традиційно залишаються вирішальним інструментом. Переважно зупинилися процеси узгодження закупівель в великих компаніях України. Це пов’язано з переходом персоналу на віддалену роботу при збереженні традиційного «паперового» документообігу та відсутності в широкому обігу «електронного підпису».
4. Серед запитів з'явилося більше вимог до підвищеної фільтрації повітря. Загалом, вентиляція стала тепер обов'язковим атрибутом при обладнанні приміщень, в якому передбачається перебування людей. Питання вентиляції обов'язково постає для обговорення ще на стадії проєктування. Це стосується не тільки площі робочих офісів, приміщень, де приймаються відвідувачі, а й житлових будівель.
4. Енергоефективність продовжує залишатися в тренді. Все більше замовників при виборі обладнання акцентують увагу саме на цьому аспекті. Більш популярними стають засоби примусового повітрообміну, які забезпечують в будь-який час року безпечні та комфортні умови перебування людей в приміщенні. Варіант «відкрити вікно» стає все менш актуальним і навіть небезпечним в холодну пору року, тому що в сприйнятті людей виступає причиною ослаблення імунітету.
5. Ситуація з короновірусною інфекцією істотно змінила в свідомості людей ставлення до примусової вентиляції приміщень. Таким чином, вентиляція стала невід’ємною складовою при реалізації проєктів як промислового, так і житлового призначення. За нашими оцінками в наступному році ринок промислового вентиляційного обладнання однозначно зростатиме. Щойно ситуація стабілізується, ми прогнозуємо більш динамічне щорічне зростання як в сегменті промислової, так і побутової вентиляції. '
1. Основна зміна, чи таке собі доповнення до ритму життя, це все ж таки пандемія та все, що з нею пов’язано. На жаль, в Україні це звелося до «допоможи собі сам». Але я зараз про інше. Поточна ситуація вплинула на нас рівно настільки, як й на всіх інших, бо ж карантинні правила та дії при введенні локдаунів стосуються всіх. Глобально ж нічого не змінилося. Трохи змін у логістиці, трохи в розкладі роботи, трохи у присутності працівників саме в офісі, ось так…
2. Ми, ще до березневого офіційного введення карантину, розвезли частину комп’ютерів та принтерів за місцями проживання співробітників. Тож на момент «часу Ч» вже була відпрацьована взаємодія «віддалених» з «обов’язково присутніми». Також у примусовому порядку всім співробітникам з транспортом було запропоновано трохи змінити маршрути для того, щоб підвезти інших, аби вони не марнували час у маршрутках. Звісно ж затрати на паливо взяла компанія. Ця схема, до речі, діє і зараз. Всі, кому це можливо, працюють з дому, а кому треба до офісу – добираються тільки на «розвозках». Ми навіть в мережі «ІНСТАЛЯТОР» «перетасували» робітників так, щоб оптимально ближче місце роботи було до дому. Тих працівників, яких просто неможливо було підвозити до роботи – залишали вдома, зарплатню виплачували, та за «власний рахунок», на відміну від інших компаній, не посилали. Наступне питання, де перебувають ці люди після роботи проконтролювати неможливо. Тому, звісно, хворіють. Хвалити Бога, невелика кількість та нелетально. Але ж… Думаю, що прикростей могло бути значно більше.
3. Ні, змін «профілю попиту» не відчутно, а сам попит впевнено росте, без коливань. Сезонні зміни – так, відчутні. Але все в рамках запланованого росту.
4. Якщо висловлюватись коротко – хочеш розсмішити Бога, розкажи йому про свої плани. Нічого екстраординарного на 2021 р. не плануємо. Робимо те, що повинні та те, що можемо робити, а що далі буде – подивимось. Замовників завжди приваблює можливість «менше заплатити – більше отримати».
5. Ми, я маю на увазі Україну, впевнено їдемо в «аграрку», тим паче, що зміни клімату впевнено ведуть до «двох врожаїв бананів», може десь на 2026-2027 роки і доведуть. А ВВП впевнено йде донизу.
Я міркую так, якщо основна проблема країни – це відсутність розуміння причино-наслідкових зв’язків, тоді чого ми прагнемо, чи на що розраховуємо? На жаль, це так. Тому можу тільки побажати всім здоров’я та міцного імунітету. І любіть Україну.
Більше важливих статей і новин в Telegram-каналі та корисні відео на Youtube-каналі та у TikTok. Долучайтесь!
Переглянуто: 2 931