Друзі, донедавна у вас була можливість читати друкований журнал AW-Therm, єдине в Україні видання у сфері HVAC.

Ми намагалися просто і доступно пояснювати управління мікрокліматом житлових і службових приміщень через розумні інженерні системи. Наш журнал був настільним посібником для монтажників, головних інженерів, проектувальників, керівників, менеджерів з продажу інженерного обладнання, забудовників та всіх, хто цікавиться темою.

Повномасштабна агресія росії змусила припинити випуск друкованого AW-Therm. Проте, наш медіаресурс продовжує свою роботу в електронному форматі на сайті та в соцмережах: Facebook, Instagram, Telegram, YouTube, TikTok.

Тематика опалення, енергоефективних технологій, водопостачання, кондиціювання, вентиляції, автоматики та систем віддаленого контролю залишається важливою і потрібною. Ми прагнемо зробити її доступною для кожного, хто хоче покращити свій дім у Вільній Україні.

AW-Therm продовжує пропонувати цікаві інженерні рішення та новинки ринку HVAC, які важливо знати і вивчати. Якщо наша робота корисна вам, підтримайте українське видання AW-Therm донатом, щоб отримувати актуальну інформацію про світовий і український інженерний ринок.


Я БАЖАЮ ПІДТРИМАТИ

Мерч AW-Therm інтернет магазин

Підбір кабелю для обігріву дорожнього покриття, пішохідних доріжок та автодороги

К. Амбарцумянц, к.т.н.

Правильний вибір потужності для обігріву площадок, сходинок, тротуарів, доріжок, доріг та мостів треба починати з розрахунку тепловитрат, з урахуванням властивостей кабелів та умов зовнішнього середовища

Для поверхонь, по яких у зимовий час пересуваються люди та автотранспорт, а також там, де потрібно усунути наслідки ожеледиці, розрахункова температура нагрівання складає +3 °С. Завдяки кабелю створюється необхідний тепловий потік, який залежить від температури зовнішнього повітря та визначається за формулою:

Q=αп × Δt,

де:
Q – потрібний тепловий потік; αп – коефіцієнт тепловіддачі зовнішньої поверхні (αп = 23 Вт/м × °С); Δt – різниця розрахункової температури поверхні і температури зовнішнього повітря.

Таблиця 1

Зображення Тепловий потік

В таблиці 1 наведено необхідний розрахунковий тепловий потік від поверхні для різних значень температури зовнішнього середовища. Для правильної реалізації системи підігріву поверхні дорожнього покриття рекомендована наступна конструкція:

  • залізобетонна плита завтовшки 150 мм;
  • екструдований пінополістирол, λ=0,031 Вт/м × °С;
  • основа із щебеню.

Нагрівальний кабель розташовується на відстані 75 мм від поверхні (в середині плити). Частина теплового потоку нагрівального кабелю буде нагрівати ґрунт під плитою. Аби зменшити витрати використовується екструдований пінополістирол: його шар завтовшки лише 1 см забезпечує енергоефективність системи обігріву
на рівні 80%.

Оптимальною для обігрівання поверхні дорожнього покриття вважається енергоефективність 95%. Для цього достатньо збільшити товщину утеплювача до 5 см. Подальше збільшення товщини шару утеплювача не призводить до помітного зростання супротиву тепловтратам.

Потужність, що припадає на один квадратний метр системи сніготанення, визначається за формулою:

P=(Q/qэф) × kз

де:
kз =1,1 – коефіцієнт, що враховує різницю між розрахунковими та фактичними характеристиками при експлуатації.

В якості прикладу розглянемо систему сніготанення, що спроможна забезпечити танення снігу та є ефективною для боротьби з ожеледицею за температури мінус 10 °С.

Отже, за формулою, потрібна потужність

P = (300 / 0,95) ×1,1 = 348 Вт/м.

Скориговані параметри, які треба забезпечити нагрівальним кабелем для досягнення потрібного теплового потоку на поверхні дорожнього покриття, зведені в таблицю 2.

Таблиця 2

Зображення тепловий потік так потужність нагрівання

Згідно табл. 2 маємо, що коли температура повітря знижується від мінус 11 °С до мінус 25 °С, потужність на один квадратний метр поверхні потрібно збільшити вдвічі. Незважаючи на те, що найнижчі температури трапляються не часто та тривають обмежений час, необхідно передбачити можливість підвищення потужності обігріву для таких періодів.

Для обігріву зовнішньої поверхні дорожнього покриття пішохідних доріжок та / або автодороги використовуються одно- та двожильні резистивні нагрівальні кабелі, наприклад, як показано на рис. 1 і 2. Технічні характеристики обох моделей наведені у таблиці. 3.

Зображення конструкція нагрівального кабелю Рис. 1. Одножильний нагрівальний кабель Woks 23-1R з мідним плетеним екраном:
1 – нагрівальна жила; 2 – перший шар ізоляції; 3 – другий шар ізоляції; 4 – екран; 5 – оболонка (зовнішня ізоляція)

Зображення конструкція двожильного кабеля для нагріву Рис. 2. Двожильний нагрівальний кабель Woks 30 з мідним плетеним екраном:
1 – нагрівальна жила; 2 – перший шар ізоляції; 3 – другий шар ізоляції; 4 – екран; 5 – оболонка (зовнішня ізоляція): 1 – нагрівальна жила;
2 – перший шар ізоляції; 3 – другий шар ізоляції;4 – екран; 5 – оболонка (зовнішня ізоляція)

Таблиця 3. Технічні характеристики нагрівальних кабелів

Зображення характеристики нагрівального кабелю для обігріву

За умов дотримання наведених рекомендацій щодо вибору кабелів для обігріву зовнішнього дорожнього покриття для пішоходів та автотранспорту та використання резистивних обігрівальних дротів належної якості, можна бути впевненим в позитивному результаті на тривалий термін.

Більше важливих статей і новин в Telegram-каналі та корисні відео на Youtube-каналі та у TikTok.  Долучайтесь!

Переглянуто: 4 906


1 коментар

5
5
5
Залишити коментар

Telegram