Конфедерація будівельників України (КБУ) 28 вересня 2017 р. провела черговий «круглий стіл» у форматі 5 o`clock, в рамках якого представники Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України, профільних інститутів-розробників, КБУ та експерти обговорили останні редакції двох проектів ДБН:
• ДБН В.2.5-28:201Х «Природне і штучне освітлення»
• ДБН В.2.3-5:201Х «Вулиці та дороги населених пунктів»
Проект нового ДБН щодо природного та штучного освітлення, представлений «КиївПромЕлектроПроект», має на меті реалізувати позитивний вплив на енергоефективність будівель. Положення документу дозволять обґрунтовано проектувати енергоощадні системи освітлення приміщень, зовнішнього освітлення об’єктів, вулиць, скверів, спортивних стадіонів тощо. Також у ДБН поєднали питання нормування та розрахунку природного освітлення з інсоляцією та сонцезахистом приміщень. При розрахунках враховуватимуться зонування території України за ресурсами та значеннями коефіцієнтів світлового клімату.
Безпека пасажирів на зупинці громадського транспорту, безбар’єрні пішохідні переходи та сучасні велосипедні доріжки передбачені як обов’язкові вимоги нового ДБН щодо вулиць та доріг, розробленого головно «ДерждорНДІ імені М.П. Шульгіна». У проекті впроваджені також нові положення щодо переходів метрополітену, залізничних вокзалів та автовокзалів. Розробники запропонували забезпечити фіксовану розрахункову ширину проходу пішоходів, що створить вільний простір для пересування пасажирів у разі нещасних випадків і розвантажить переходи від «МАФів», які здебільшого звужують пішохідні маршрути.
Обов’язковою умовою у ДБН визначено спеціальне огородження під’їзду до зупинки маршрутного транспорту. Влаштування пішохідних переходів передбачає обов’язкове забезпечення доступності для людей з обмеженими можливостями. При розробці було враховано європейський досвід, пропозиції Національної поліції України та Асоціації велосипедистів. Для велосипедистів, визначено спеціальні форми організації велосипедного руху: велосипедні доріжки, смуги та дороги, призначені для спільного руху велосипедів і транспорту. Також для організації безпеки та зручності пересування велосипедистів дощеприймальні колодязі на велосипедних смугах та спільних з транспортом дорогах мають бути вмонтовані у бордюр.
У ході обговорення обох проектів ДБН під час круглого столу розгорнулась відверта дискусія та виникло багато запитань щодо узгодження технічних та організаційно-нормативних новацій. Учасники дискусії дійшли згоди щодо доопрацювання нових документів з урахуванням суттєвих пропозицій учасників заходу. Мінрегіон, КБУ та профільні інститути-розробники приймають пропозиції та зауваження з боку експертної громадськості та бізнесу перед остаточним редагуванням нових будівельних норм України.
Більше важливих статей і новин в Telegram-каналі та корисні відео на Youtube-каналі та у TikTok. Долучайтесь!
Переглянуто: 1 843 / 2017-10-02 15:26:48