Друзі, донедавна у вас була можливість читати друкований журнал AW-Therm, єдине в Україні видання у сфері HVAC.

Ми намагалися просто і доступно пояснювати управління мікрокліматом житлових і службових приміщень через розумні інженерні системи. Наш журнал був настільним посібником для монтажників, головних інженерів, проектувальників, керівників, менеджерів з продажу інженерного обладнання, забудовників та всіх, хто цікавиться темою.

Повномасштабна агресія росії змусила припинити випуск друкованого AW-Therm. Проте, наш медіаресурс продовжує свою роботу в електронному форматі на сайті та в соцмережах: Facebook, Instagram, Telegram, YouTube, TikTok.

Тематика опалення, енергоефективних технологій, водопостачання, кондиціювання, вентиляції, автоматики та систем віддаленого контролю залишається важливою і потрібною. Ми прагнемо зробити її доступною для кожного, хто хоче покращити свій дім у Вільній Україні.

AW-Therm продовжує пропонувати цікаві інженерні рішення та новинки ринку HVAC, які важливо знати і вивчати. Якщо наша робота корисна вам, підтримайте українське видання AW-Therm донатом, щоб отримувати актуальну інформацію про світовий і український інженерний ринок.


Я БАЖАЮ ПІДТРИМАТИ

Мерч AW-Therm інтернет магазин

Кондиціонери та кліматичне обладнання – особливості нинішнього попиту

З початку повномасштабного вторгнення РФ до України пройшло вже більше 100 днів. Багато руйнувань, багато людей, які змінили житло, багато труднощів із логістикою, багато втрат і очевидне погіршення матеріального стану потенційних споживачів кліматичного обладнання та зміна курсу валют. А як змінився попит за цей час?

Редакція видання AW-Therm надала змогу висловити свою думку щодо зміни попиту на кондиціонери та кліматичну техніку фахівцям галузі – Дмитру Поправці (компанія «ОПТІМ») та Наталії Вовк (компанія «Ейр Стрім»).

Чи є наразі попит на кліматичне обладнання серед компаній або споживачів?

Зображення Дмитро Поправка Дмитро Поправка: Попит на обладнання є, він переорієнтований регіонально. Загальний (усереднений) попит на техніку впав, і за різними оцінками може становити 40-60% довоєнних очікувань. Ми спостерігаємо за тим, що почали працювати монтажники, які теж переорієнтувалися чи змінили локацію.

Частина монтажників, які працювали в східних та південних регіонах, переїхали на мирні території України. На Заході України наразі спостерігаються продажі та попит на кліматичне обладнання, які чи рівні, чи навіть бувають «вищими», аніж у мирний час. Все це залежить від регіону.

Зображення Наталія Вовк Наталія Вовк: Так, попит є. Найбільше споживачі цікавляться дешевим сегментом, і тільки коли акцентуєш увагу на можливих труднощах, що можуть виникати з газом, та можливості врахувати це при виборі, «перестрахуватися» щодо опалення взимку або в міжсезоння, тоді споживачі починають обирати обладнання, що може працювати як на охолодження, так і на опалення. Компанії-замовники наразі активно цікавляться енергоощадним обладнанням для кондиціонування та опалення, але поки не вкладають кошти в модернізацію.

Які справи із продажами для «об’єктних» проєктів на мирних територіях?

ДП: Існує певний попит на обладнання для невеликої комерційної нерухомості з орієнтацією на «побутові» системи кондиціювання. Великі об'єкти з промисловими кліматичними системами зараз «на паузі».

НВ: Не розпочинаються нові проєкти пов’язані з комерційним та промисловим будівництвом, великі інвестиціі поки «на паузі». Наразі вже розробляються або навіть розроблені проєкти типу «Прихисток» для вимушених переселенців. Також доукомплектовуються проєкти з модернізації інженерних мереж, які були розпочаті перед війною.

Моделі якого сегменту обладнання користуються найбільшим попитом: бюджетні, середнього або преміум класу?

ДП: Цього року, на жаль, найбільш суттєвими факторами, що впливають на попит та можливості його задовольнити, стали:

  • курс долара;
  • значне збільшення вартості логістики та вартості виробництва.

Змушені відзначити щодо бюджетного сегменту, що в звичному розумінні тепер «бюджетного сегменту» в Україні немає і не буде. Більшість кліматичної техніки зросла в ціні щонайменше на 30% чи більше. Покупець не може купувати бюджетне устаткування. Те, що він купував минулого року як середній сегмент, цього року по вартості відповідає тільки «базовому» варіанту кондиціонеру.

НВ: Моделі, що зазвичай класифікується, як «преміальні» чи «середніх», наразі користуються попитом дуже рідко. Нинішній попит саме зараз схожий на «довоєнний» стан у тому розумінні, що коли починається спека, то завжди беруть найдешевше обладнання, та таке, що є в наявності, аби вирішити проблему «тут і зараз», не замислюючись про додаткові корисні функції обладнання, зокрема ті, які потрібні для режиму опалення. Наприклад, підігрів картеру та піддону, обертання масла у контурі та ін.

Чи спостерігається перерозподіл збуту стосовно каналів продажу?

ДП: Зросла частка «офлайн»-продажів, наприклад, в магазинах побутової техніки, оскільки «онлайн»-магазини та їхні можливості із доставки зазнали випробувань наявністю товару в певному регіоні, порушення логістичного ланцюжка та суттєвого підвищення вартості доставки. Наразі працює так: «Приїхав, побачив, купив та встановив».

Які тенденції щодо технічних характеристик?

ДП:

  1. Продовжується динаміка збільшення попиту на інверторні кондиціонери. Очікування на цей сезон - 70% продажів саме «інверторів».
  2. Є підвищений попит на повітряні теплові насоси. Йдеться про те, що багато переселенців на Заході України, облаштовують можливість перезимувати. А при значному подорожчанні енергоносіїв та невизначеності з їхньою поставкою, повітряний тепловий насос стає найбільш привабливим джерелом обігріву в зимовий період.
  3. Споживач зараз змушений обирати техніку з вкрай обмеженого асортименту обладнання – як за брендами, так і за технічними характеристиками. Оскільки постачальники, не розуміючи майбутню ситуацію в Україні, були змушені скоротити постачання обладнання.
  4. Частина споживачів відкладає придбання до останнього, коли настане спека. Сподіваються, що надмірної спеки цьогоріч не буде, і намагаються зберегти заощадження.
  5. Окрім зростання вартості обладнання/кондиціонерів, споживачеві цього року доведеться заплатити вищу ціну за монтаж кондиціонера. Вартість монтажу буде понад 3000 грн у 2022 році там, де монтаж у цей час минулого року становив близько 2000 грн.

НВ: Спостерігається тренд на заміну традиційної системи опалення на енергоефективні системи, які використовують відновлювальні джерела. Наприклад, теплові насоси типу «повітря-повітря», «повітря-вода».

Від редакції

Ми вдячні нашим інтерв’юерам, лише зазначимо, що невизначеність – головний драйвер нинішнього попиту, а також звертаємо вашу увагу, що існує багато відкладеного попиту саме через те, що в переліку робіт по відновленню житла та їх терміновістю на першому плані є витрати по відновлюванню огороджувальних конструкцій – стін, дахів, вікон, дверей, теплоізоляції тощо, та систем опалення, водопостачання і водовідведення. Отже, комфортність житла відсувається дещо «на потім».

Чимало техніки поступали в нашу країну завдяки морським контейнерним перевезенням, які наразі заблоковані в обох наших морях. Авіа-доставка наразі також унеможливлена. Таким чином, варто очікувати, що існуючі зараз логістичні умови потрапляння в країну «свіжої» техніки, є ускладненими і такими, що об’єктивно здорожчають. Можна очікувати, що із розпродажем «старих» складських запасів кондиціонерів і іншого кліматичного обладнання виникатиме певний незадоволений попит через дефіцит техніки, який об’єктивно не можливо буде швидко задовольнити.

Ремонт та відновлення існуючої техніки (незважаючи на прогнозоване зростання попиту на такі послуги) також буде ускладненим через скорочення наявних запасних частин, порушення роботи довоєнної мережі ремонтно-сервісних майстерень (також і від відомих брендів), нестачу працюючих фахівців тощо.

Стосовно техніки, яку можна використовувати в режимі опалення, то попит на неї зростатиме й надалі з огляду на очевидну тенденцію до автономізації та диверсифікації (дублювання) інженерних систем та урізноманітнення використовуваних енергоносіїв – як «досвід» війни.

Важливим фактором, що буде в подальшому впливати на попит, а відтак й на пропозицію, і на планування діяльності, стане суттєве скорочення доходів у всіх категорій споживачів – як в побуті, так і для комерційно-промислово-громадського сектору.

Більше важливих статей і новин в Telegram-каналі та корисні відео на Youtube-каналі та у TikTok.  Долучайтесь!

Переглянуто: 3 465


1 коментар

5
5
5
Залишити коментар

Telegram