Виставка Сlima Fest Ukraine для професіоналів кондиціювання, охолодження, вентиляції та очищення повітря втретє пройшла в Києві 24–26 лютого. Не зважаючи на карантин, цього року захід став масовішим за минулорічний. За перебігом основних подій пильно спостерігали кореспонденти медіа-ресурсу AW-Therm, генерального інформаційного партнера виставки
Одним із головних заходів форуму традиційно став Чемпіонат України Air Conditioning Championship з монтажу та обслуговування систем кондиціювання. Цього року він проходив учетверте.
Air Battle (з англ. – «повітряна битва») цього року відзначився ще більшою конкуренцією та запеклою боротьбою за перемогу. Усім трьом фіналістам вдалося побити рекорд минулого року. Якщо у 2020-му для перемоги було достатньо виконати завдання за 16 хвилин «з хвостиком», то нинішній переможець Костянтин Бєлозьоров з м. Слов`янськ впорався за 13 хвилин та 16 секунд.
Лише на 41 секунду поступився йому інсталятор Євген Отіш з м. Виноградів.
Третє місце зайняв минулорічний срібний призер змагань Володимир Мовчан з м. Дніпро. Його результат – 14 хвилин 53 секунди.
Дворазовому переможцю чемпіонатів попередніх років Сергію Смаковському із м. Запоріжжя довелося пропустити вперед більш молодих спортсменів. Цього року він на почесному 4 місці. На 5 місці – торішній бронзовий призер Володимир Архипчук із м. Житомир.
Призи переможцям лишилися незмінними – 1000 євро та путівка на європейський завод з виробництва кліматичної техніки за першу сходинку, 500 євро – за другу та 200 – за третю. Троє призерів отримали кубки, а всі фіналісти з 1 по 10 місце – фірмовий комбінезон Сlima Fest Ukraine. Не лишилися без подарунків – зимових шапок з логотипом заходу – й усі решта учасників змагань.
Спонсорами призового фонду цього року стали бренди Cooper&Hunter, Neoclima, Midea та Panasonic. Вони ж надали обладнання для стендів.
Як відзначає організатор, голова Асоціації інсталяторів інженерних систем України, Владислав Стефанишин, цього року учасників змагань суттєво побільшало. «Чемпіонат з монтажу спліт-систем ми просуваємо, як вид спорту. Відчуваємо зростання зацікавленості в таких змаганнях. Приїжджають монтажники і кажуть, що нас направили на чемпіонат від компанії, просяться також студенти профтехучилищ. Цього року у нас черги з учасників, великий список. Отже думаємо над тим, щоб додати ще стендів», – зазначив він в коментарі виданню AW-Therm.
Відео. Прямий ефір з Олександром Покляченко в рубриці«Має значення»
Результати чемпіонату, за словами Владислава Стефанишина, свідчать про те, що учасники ретельно готувалися заздалегідь. Це можна було зробити за опублікованими за місяць до заходу відеоінструкціями від незмінного судді змагань Олександра Покляченка.
Стосовно призових поїздок, котрі наразі доводиться відкладати через карантин, то організатори запевнюють у реалізації їх щойно ЄС відкриє кордони.
Правила змагань цього року лишилися сталими за алгоритмом: подання заявки, комп’ютерне тестування, виступ на стенді (прокладання і підключення мідного фреонопроводу та електропроводки). Обов`язковою умовою є тестування на алкоголь. Відмінність цього року – вимога щодо наявності захисної маски.
Учасники змагань та відвідувачі виставки могли випробувати удачу у фінальному розіграші призів. Для того необхідно було поставити на обхідному аркуші – «лотерейному квитку» – певну кількість відміток про проходження майстер-класів на стендах експонентів та взявши участь у семінарах. Подібний квест запозичений у іншого популярного заходу Асоціації інсталяторів інженерних систем – фестивалю Install Fest.
Тенденції ринку в час пандемії
Ділова програма фестивалю включала семінари, що проходили всі три дні заходу. Цього року більше уваги сконцентрували на презентації певних технологій та технічних родзинок обладнання.
Більш детально про новинки обладнання AW-Therm розповість у відповідній рубриці. В якості спойлеру можна відзначити побутові спліт-системи з припливом свіжого повітря. Такі моделі в ході Clima Fest продемонстрували Hisense та Midea.
Як довела виставка, багато відносно недавно представлених властивостей кондиціонерів уже стали серійними. Це застосування холодоагенту R32, управління через Wi-Fi, датчик «Розумне око», що відстежує місцезнаходження людей в приміщенні та інше. Уже не дивує наявність мобільних застосунків для віддаленого управління кліматом оселі.
Більше уваги внаслідок пандемії Covid-19 у всьому світові приділяється очищенню та обеззараженню повітря. Разом із тим виробники намагаються зробити свої технології більш комфортними та зручними у користуванні.
Наряду з побутовими сплітами, яких традиційно на виставці більшість, були представлені напівпромислові VRF-системи. Крім власне систем охолодження повітря на стендах продемонстрували обладнання для вентиляції, очищення, осушення та зволоження повітря.
Оскільки виробники кондиціонерів у багатьох випадках одночасно виготовляють й повітряні теплові насоси, цей спектр продукції теж не обійшли увагою.
В ході експозиції також демонстрували супутні товари для технічного обслуговування та монтажу систем. Традиційно широку лінійку монтажного інструменту на заході представив бренд Milwaukee, а кріплення – Walraven.
Інформаційну підтримку заходу надавало видавництво AW-Therm. На стенд авторитетного професійного видання завітали друзі зі спілкування в соціальних мережах, монтажники та власники бізнесу. Тут можна було отримати збірку останніх випусків журналу в оригінальному друкованому вигляді, чим скористалися чимало читачів.
Крім спілкування на стендах, змагань на чемпіонаті, майстер-класів та семінарів відвідувачі заходу мали змогу відпочити та розважитися, адже в рамках виставки проводилися конкурси, розіграші та змагання з настільного футболу.
Підсумки та перспективи заходу
Журнал AW-Therm опитав представників експонентів щодо того, чи виправдалися їхні очікування від заходу. Коментарі наводимо прямою мовою внизу цієї статті. Можна узагальнити, що всі опитані лишилися задоволеними. Вони відмітили наявність переважної більшості учасників ринку, зручність формату заходу та позитив від спілкування з фахівцями.
Крім того, помітне зростання кількості відвідувачів. Особливо людно було на другий день заходу. За підрахунками організаторів, у 2021 році лише за промокодами через інтернет зареєструвалися на 600 чоловік більше, ніж торік.
Свій внесок зробила і традиційна програма з підвезення організованих груп автобусами з регіонів. Таких рейсів з різних куточків України здійснено близько 15-ти.
Організатор та ідейний натхненник заходу не планує міняти локацію для виставки. «Місце у виставковому центрі «Акко Інтернешнл» для розширення є. Можна поставити додатково від 4 до 10 стендів, якщо не буде санітарних обмежень. Більшої зали, з урахуванням обсягів ринку, що вже сформувався, поки не потрібно», – зазначив він, відповідаючи на відповідне запитання видання AW-Therm.«На подив більше людей, і відвідувачів, і учасників чемпіонату. Просто люди зрозуміли, що жити, працювати і вчитися треба обов'язково незалежно від пандемії. Вони стали менше боятися і тому приїжджають на виставки, – вважає Владислав Стефанишин. – Кількість експонентів лишилася на тому ж рівні (близько 40 – авт.). Як правило, це імпортери кліматичного обладнання. Бракує тільки кількох гігантів і ще кількох компаній, які були торік, але нині відмовилися через Covid-19. Наступного року плануємо зібрати в одному місці всіх професіоналів ринку вентиляції та кондиціонування: партнерів, дилерів, монтажників. Це зручно для проведення перемовин щодо планів і поставок, демонстрації новинок».
Бліц-опитування
Враженнями від виставки Clima Fest 2021 з виданням AW-Therm поділилися учасники експозиції.
Євген Лопатін, директор з маркетингу компанії «ОПТІМ»:
– Враження від виставки цього року позитивні. Відрізняється вона тим, що проходить у нестандартних умовах карантину. Але, як не дивно, виставка більш успішна і відвідувана, ніж торік. Це і моя суб'єктивна думка, і думка багатьох колег. До нас на стенд відвідувачів завітало більше. Можливо, за час карантину люди вже скучили за якимось екшеном. І є вільний час. Погода допомогла – снігопади і морози зупинили кліматичний ринок в лютому. Ми познайомилися з новими клієнтами. Добре, що з'явилися основні конкуренти, яких раніше не було на заході. Їхня участь привела багато нових відвідувачів і для нас... Зазвичай, щоб зробити маркетинг-аналітику потрібно провести велику роботу в інтернеті, обійти шоу-руми, магазини, які розпорошені по місту. Тут же зібрано 90% кліматичного ринку, крім кількох компаній. І нам достатньо просто пройтись по стендах, подивитися новинки, відвідати семінари та, виходячи з отриманої інформації, зробити зріз ринку.
Володимир Борщ, засновник бренду вентиляційного обладнання Navy Flex:
– На цій виставці ми вперше. Особливість її в тому, що ми бачимо атмосферу професійності: зібралися невипадкові люди, з якими можна спілкуватися одною мовою. Організація чудова. Організатори дуже гнучкі, всі питання швидко вирішувалися. Позитивно, що велика кількість відвідувачів приїхали автобусами. Це велика праця, за яку ми, як учасники, щиро вдячні. Ще ми відчуваємо, що кліматичний ринок має потребу не лише в кондиціонуванні, а й у вентиляції. Споживачі вже дозріли до того, що потрібно не тільки охолоджене, а й свіже повітря. Тому ми тут.
Слободянюк Олексій, комерційний директор компанії «Сан-Айс»:
– Рівень виставки виріс. Представлені практично всі топові бренди. Відвідуваність досить висока в умовах карантину. Отже багато плюсів. Звичайно, ще належить зробити аналіз підсумків, але, імовірно, очікування від заходу виправдалися. В цілому, ми задоволені й розглядаємо можливість участі у виставці в наступному році.
Юрій Стратій, директор «Хайсенс Україна»:
– Виставка набирає обертів. Це видно в порівнянні з минулим роком. Дуже радує присутність пулу кліматичних компаній. Тут немає кінцевого споживача, тільки ті, хто «в темі», в кліматичному бізнесі. Зібралися основні великі гравці, значить, інтерес до виставки є. Дуже добре, що відвідувачів привозять автобусами і представлені практично всі регіони. Ми, в цілому, дуже задоволені участю у заході. Є домовленості і надії на нові контракти. Дякуємо організаторам і плануємо брати участь у заході в подальшому. Адже, якщо тебе не має на цій виставці, значить тебе немає взагалі на ринку.
Сергій Кірєєв, заступник директора компанії «Мирконд»:
– Виставкою ми задоволені. Адже очікувалося, що епідемія і карантинні заходи знизять потік людей. Але ми бачимо, що відвідувачів приїхало не менше, ніж торік, коли виставка проходила до оголошення карантину. Очевидно, що зберігається інтерес монтажників до формату заходу. Кліматична техніка розвивається і, сподіваємося, що так буде й далі. Виставка сподобалася тим, що вона цільова, немає непрофільних відвідувачів. Ми беремо участь третій рік поспіль, весь час існування заходу. Нових зв'язків небагато, в основному – всі знайомі. Адже ринок, в принципі, вже сформований і якийсь новий перерозподіл можливий тільки якщо сам обсяг ринку буде рости або сильно видозмінюватися. Це не відбувається в силу економічних причин. Ще дуже важливо, що виставка дає можливість побачити новинки. Деякі наші експонати серійно ще не виготовляються, але в якості зразків отримані для демонстрації... Пандемія вплинула на ставлення до пристроїв обробки повітря у всьому світі. Найбільш активний попит зараз на технології, що максимально очищують повітря від бактерій, вірусів і забезпечують приміщення чистим повітрям.
Фоторепортаж про захід дивиться на офіціальній сторінці журналу AW-Therm за посиланням.
Більше важливих статей і новин в Telegram-каналі та корисні відео на Youtube-каналі та у TikTok. Долучайтесь!
Переглянуто: 4 086