Друзі, донедавна у вас була можливість читати друкований журнал AW-Therm, єдине в Україні видання у сфері HVAC.

Ми намагалися просто і доступно пояснювати управління мікрокліматом житлових і службових приміщень через розумні інженерні системи. Наш журнал був настільним посібником для монтажників, головних інженерів, проектувальників, керівників, менеджерів з продажу інженерного обладнання, забудовників та всіх, хто цікавиться темою.

Повномасштабна агресія росії змусила припинити випуск друкованого AW-Therm. Проте, наш медіаресурс продовжує свою роботу в електронному форматі на сайті та в соцмережах: Facebook, Instagram, Telegram, YouTube, TikTok.

Тематика опалення, енергоефективних технологій, водопостачання, кондиціювання, вентиляції, автоматики та систем віддаленого контролю залишається важливою і потрібною. Ми прагнемо зробити її доступною для кожного, хто хоче покращити свій дім у Вільній Україні.

AW-Therm продовжує пропонувати цікаві інженерні рішення та новинки ринку HVAC, які важливо знати і вивчати. Якщо наша робота корисна вам, підтримайте українське видання AW-Therm донатом, щоб отримувати актуальну інформацію про світовий і український інженерний ринок.


Я БАЖАЮ ПІДТРИМАТИ

Мерч AW-Therm інтернет магазин

Попит на встановлення кондиціонерів, чи э зростання?

Редакція AW-Therm продовжує досліджувати кліматичний ринок України в умовах війни влітку 2022 року

Ми поспілкувалися із інсталяторами кліматичного обладнання Станіславом Шалімовим (Львів), Петром Таулевичем (Київ), Антоном Рябухою (Запоріжжя) та Вадимом Вербою (Одеса). Таким чином, редакція намагалася якнайширше охопити всю географію України.

Чи є наразі попит на кліматичне обладнання серед компаній або приватних споживачів?

Зображення Станіслав Шалімов Станіслав Шалімов: Перші два місяці (березень-квітень) роботи взагалі не було. Починаючи з травня почався рух. Наразі можна констатувати падіння попиту на 15-20% порівняно з минулим роком.

Але запит на встановлення кондиціонерів є - спека примушує. Наразі люди схильні купувати бюджетні кондиціонери, тенденція йде до того, що покупці почали купувати Б/У обладнання.

Зображення Петро Таулевич Петро Таулевич: Останніми роками попит на кліматичну техніку тільки збільшувався, але наразі попит впав, тому що у людей немає коштів. Багато новобудов раніше потребували два, а то і три-чотири кондиціонери на квартиру, часом встановлювалося централізоване кондиціонування. Тепер попит впав на 40% від довоєнного періоду. Головна потреба покупців зараз - звичайні побутові кондиціонери бюджетного класу.

Наша компанія займається тільки побутовими кондиціонерами. З початком війни багато об’єктів просто стоять на паузі.

Зображення Антон Рябуха Антон Рябуха: Нинішній сезон робіт із монтажу систем кондиціювання має дві характерні хвилі.

Перша хвиля. Сезон стартував пізніше, тому що розпочалася війна. Коли під Запоріжжям зупинили російські війська та знову почали працювати магазини, сфера обслуговування чи малі підприємства, то з'явився невеликий попит на «напівпром» – тобто у сегменті, який умовно можна застосовувати на невеликих комерційних об’єктах. Деякі проєкти розпочаті до 24 лютого були завершені. Решта великих об'єктів/будівель заморожена на невизначений термін, з початку війни вони просто «лежать».

Друга хвиля. З настанням спеки почалася друга хвиля щодо монтажу кондиціонерів та вентиляції. Кінцевий споживач купує техніку дуже обережно, навіть неохоче. Падіння відчувається дуже сильно. Попит можна оцінити цифрою 70-75% порівняно з минулим роком. На початку бойових дій були замовлення від терооборони, ЗСУ ставили кондиціонери у приміщеннях для переселенців (наприклад, з Маріуполя), в тому числі кондиціонери з можливістю обігріву. Переважно намагалися все це робити максимально безкоштовно або на волонтерських засадах.

Настання сезону сервісних обслуговувань дещо допомогло у квітні-травні. Нині триває дуже неактивний сезон з монтажу кондиціонерів. Все залежить від ситуації на фронті. Якщо ракети летять, то все зупиняється. Тиждень-два тиші – і ситуація починає змінюватись на краще.

Зображення Вадим Верба Вадим Верба: Попит помалу росте, але порівняно з «мирною» ситуацією торік, наразі дуже малий, не більше 70% для середнього та дешевого класу, а на «преміум» дуже мізерний. Є зростання порівняно з квітнем-травнем, але взагалі маємо падіння на 70%. Головним чином зараз продаються побутові кондиціонери (квартири, невеликі офіси), Те, що називають «пром», «полупром» практично не продається. Великі об’єкти, будівництво і т. п. зупинилися. Нових проєктів немає.

Є деякий попит на ремонт та сервісне обслуговування (чистка, профілактика) – це те, що наразі лишається актуальним.

Чи змінилися і яким чином ціни на встановлення та власне на обладнання?

СШ: Ціни на обладнання та на матеріали відчутно змінилися. Все подорожчало щонайменше на 20%, проте розцінки власне на роботу по монтажу залишилися максимально лояльними до покупців і складають 3700–4000 грн. за встановлення одного кондиціонера (стандартне підключення 3 м труби, кронштейни, кабель). Наприклад, здорожчали автомати, вилки, інша електрична фурнітура, на 35% здорожчала кабельно-провідникова продукція.

ПТ: Так, відчутно зросла ціна на обладнання, на матеріали, але на встановлення скоріш за все майже не змінилася, хіба що трохи за собою ціну догори потягла логістика. Обладнання подорожчало в середньому на 20%. Стандартний монтаж, який в минулому році обходився 2000 грн, наразі вартує 3000 грн.

АР: Ціни змінилися практично на все обладнання, починаючи з побутової серії, закінчуючи «промом». Залежно від заводу-виробника, ціни зросли від 15 до 35%. Швидше за все ціни зросли через проблеми з логістикою. Вартість монтажу побутового кондиціонера з трубою 3м і кронштейнами торік була 2000-2500 грн., зараз це 3500-4000 грн.

Впали продажі, впали заробітки від монтажу. Через військові дії дуже багато підприємств згорнуло свою діяльність, а деякі навіть поїхали. Люди намагаються заощаджувати: одні продають Б/У кондиціонери, а інші ставлять їх у себе в будинках чи квартирах.

ВВ: Вартість звичайного монтажу зросла на 20-25% (3 м магістралей з матеріалами) тепер приблизно вартує 3500 грн. – ціни на матеріал зросли приблизно на 30-35%.

На чому економлять замовники?

СШ: Головним чином економлять на роботах – «зробіть якось «покоротше», поменше» – та, звичайно, на моделях кондиціонерів.

ПТ: Економлять на всьому – на подовженні електричного кабелю, ставлять найдешевший кондиціонер. Намагаються, аби відстань від зовнішнього блоку до внутрішнього була мінімальною.

АР: Перш за все економлять на купівлі кондиціонера. Замовник буває різним: є такий, що шукає хорошу техніку за максимально доступною ціною. Другий шукає максимально дешевий кондиціонер із максимально дешевим монтажем та максимально дешевими матеріалами. Якщо замовник зацікавлений у хорошій техніці, тоді його легко переконати в покупці більш якісного обладнання із більш дорогого сегменту (можна привести кілька вагомих для нього аргументів про те, що техніка насправді є кращою, чим та, що перебуває в бюджетному сегменті).

ВВ: Зазвичай можна заощадити на матеріалах та на виборі кондиціонера за ціною.

Які наразі є складнощі із комплектуючими, інструментами або кондиціонерами?

СШ: Є певні труднощі з комплектуючими – десь 50 на 50. Наприклад, для преміального сегменту (кронштейни, короба, кабель) вибір став значно меншим, тому доводиться переходити на більш бюджетні комплектуючі. З кондиціонерами ситуація виглядає трохи ліпшою, поки є багато постачальників. В когось лишилося щось на складі, хтось досі постачає обладнання, тому поки вибір є.

ПТ: На даний момент на складі закінчується обладнання у бюджетному класі, є проблеми з поставками матеріалу для ходових бюджетних брендів – тут спостерігається перехід на вітчизняних виробників (труби, кабель). Інструмент в наявності є, бригади укомплектовані.

АР: Поки в наявності здебільшого все є, оскільки всі дилери і постачальники готувалися до сезону й заздалегідь набрали повні склади як матеріалів, так і обладнання.

ВВ: На даний момент з наявністю комплектуючих проблем не вбачається, все в наявності наче є. Зросла ціна і дуже маленький попит – тому наразі обладнання вистачає. Перший місяць війни було не зрозуміло з постачанням обладнання, склади були закриті, ніхто не працював. Зараз все налагодилося, обладнання здебільшого в наявності є.

Від редакції. Ми вдячні фахівцям за відповіді по суті, і будемо й надалі відслідковувати розвиток ситуації на вітчизняному ринку кондиціонерів та кліматичної техніки.

Тримаймося!

Більше важливих статей і новин в Telegram-каналі та корисні відео на Youtube-каналі та у TikTok.  Долучайтесь!

Переглянуто: 2 779


Залишити коментар

Telegram