Системи сніготанення, досвід застосування яких до нас прийшов з Європи, набувають все більшої популярності в Україні. Німецькою компанією MULTIBETON розроблена незвичайна технологія прокладання систем сніготанення та антиобледеніння під шаром асфальту або бетону. Такі системи широко застосовуються для зовнішнього обігріву паркінгів, автостоянок, заправок, злітних смуг, стадіонів, спортивних майданчиків тощо. При їх застосуванні зникає необхідність прибирання великих територій від снігу та льоду, що дуже важливо в зимовий період
Система сніготанення та антиобледеніння MULTIBETON працює при температурах від +5°С до -10°С та може витримувати навантаження близько 200-300 Вт/м2. Таким чином її застосування є ефективним на відкритих територіях з великою площею.
Щоб вилучати шар обледеніння та покрив снігу на поверхні відкритого майданчика компанія MULTIBETON пропонує обігрів з варіантом прокладання труби під бетоном або під асфальтом. В якості асфальтного покриття застосовується наливний гарячий асфальт з температурою не більше 230°С. При цьому температура прокладання литого асфальту не повинна перевищувати 200°С, а висота шару асфальту повинна бути не менше 4 см. Це дозволяє поверхні швидко нагріватися (рис. 1).
Рис. 1. Прокладання системи сніготанення з наливним асфальтом
Фірмова труба MULTIBETON
Для системи сніготанення та антиобледеніння застосовується оригінальна металопластикова труба MULTIBETON зі статистичного сополімеру поліпропілену PRC з термостабілізуючими добавками та антидифузійним покриттям. Вона характеризується високою міцністю, екологічністю та довговічністю при підвищених температурах. Застосовується труба типу МВ 17 з товщиною стінки 2,2 мм. Для обігріву зовнішніх площ компанією MULTIBETON спеціально була розроблена труба МВ 20. Її доцільніше застосовувати для великих об’єктів, оскільки вона має більшу площу теплопередачі та довжина її контуру може становити понад 150 м.
Варіанти прокладання та кріплення системи
При встановленні системи сніготанення відкритим способом можна застосовувати декілька варіантів прокладання труби: з кріпильною шиною та без неї. Застосування кріпильної шини дозволяє здійснити простий і швидкий монтаж системи і при цьому ідеально витримувати крок прокладання труби (рис. 2).
Рис. 2. Кріпильна шина в конструкції системи сніготанення для відкритих площ, де:
1 – труба системи МВ - євро 17; 2 – стальна кріпильна шина МВ 17; 3 – розділювальний шар; 4 – стійкий до навантаження щебінь; 5 – розділювальний шар; 6 – конструкція перекриття; 7 – гарячий асфальт 70-90 мм.
Стяжка з наливного асфальту може покриватися будь-якими настилами. На промислових об’єктах в більшості випадків безпосередньо використовується покриття підлоги з наливного асфальту без додаткових покриттів.
Оскільки взимку тепловтрати труби високі, виникає необхідність максимально ефективно використовувати тепло від труб на сніготанення. Для цього існує варіант прокладання утеплювача під трубою по всій площі та на стиках з іншими будівельними конструкціями. Такий варіант є ефективним для невеликих відкритих площ (рис. 3).
Рис. 3. Схема конструкції системи сніготанення з утеплювачем, де:
1 – труба системи МВ - євро 17; 2 – стальна кріпильна шина МВ 17; 3 – стяжка з литого асфальту;4 – покриття, наприклад, покрівельний картон; 5 – теплоізоляція та ізоляція від ударного шуму, що підходить для литого асфальту; 6 – крайова ізоляційна стрічка з картону мінеральної вати або аналогічного матеріалу; 7 – внутрішня штукатурка; 8 – коробка приміщення; 9 – покриття підлоги.
В якості ізоляції рекомендується ізоляційний матеріал, який має такі ж самі водо- і паронепроникні властивості, як і сам наливний асфальт.
Для великих за площею об’єктів при використанні системи весь зимовий період застосовується варіант прокладання труб без утеплювача.
Застосування технології прокладання системи сніготанення та антиобледеніння
В Європі прийнята програма прокладання системи сніготанення, яку на ринку широко пропонують французькі представники компанії MULTIBETON. Ними було реалізовано ряд проектів на великих об’єктах із застосуванням наливного асфальту та технології прокладання MULTIBETON. Один із них – завод «John Deere» в Німеччині, найбільший виробник сільськогосподарської техніки. В рамках розширення заводу для двох рамп загальною площею понад 1500 м2 була використана система MULTIBETON 22 для відкритих площ. Для обох прилеглих стоянок, площею біля 400 м2 використовувалася система МВ 17.
Також системи сніготанення та антиобледеніння реалізовані в Україні на об’єктах великою площею (рис. 4).
Рис. 4. Застосування системи сніготанення на об’єктах
Широка популярність системи сніготанення MULTIBETON в Україні та за кордоном свідчить про високу її якість та тривалість експлуатації.
За отриманням детальнішої інформації про системи сніготанення та антиобледеніння бренду MULTIBETON звертайтеся до компанії «АМП Стиль», офіційного представника в Україні.
«АМП Стиль»
м. Київ, вул. Є. Сверстюка 23, оф. 1111,
Тел.: (050) 311-50-75
multibeton.com.ua
Більше важливих статей і новин в Telegram-каналі та корисні відео на Youtube-каналі та у TikTok. Долучайтесь!
Переглянуто: 3 728