Міжнародна виставка з енергоефективного обладнання та технологій, які застосовуються у опаленні, вентиляції, кондиціонуванні, водопостачанні, відновлювальній енергетиці, сантехніці та басейнах «Акватерм Київ 2019» відбулася цього року вже в 21-й раз на традиційному майданчику МВЦ, що поблизу станції метро «Лівобережна» в Києві
Даний захід вкотре затвердив себе, як однин із провідних не лише в Україні, а й у Східній Європі, так як включає в себе сегменти, які стосуються водопідготовки, систем опалення, кондиціонування та облаштування.
Організатори виставки цього року спробували інший спосіб розповсюдження квитків, що давно застосовується при проведенні експозицій світового рівня за кордоном - було започатковано попередню електронну реєстрацію. І саме це рішення допомогло уникнути черг при тому, що кількість відвідувачів та масштаб експозиції були вражаючими. Адже, охопити всі розділи виставки лише за один день окремому візитеру було б досить важко.
Відео. Що нового запропонують організатори виставки «Акватерм Київ»
Загалом, на «Акватерм Київ 2019» власну продукцію було запропоновано 450-а компаніями. Кількість відвідувачів складала понад 22 тис, що на 20% більше, ніж на «Акватерм Київ 2018»! Цього року будівельна виставка KyivBuild відбувалася окремо в новому павільйоні міжнародного виставкового центру. Його відвідувачі у статистиці не враховувалися.
Експозиція
Центральне місце в експозиції традиційно займала продукція, що стосується систем опалення. Ряд помітних новинок в цьому розділі представила компанія HERZ – системи квартирних теплових пунктів Coolfix. Крім того, тут був виставлений ряд теплогенераторів – повітряний тепловий насос LWi Split, твердопаливний конденсаційний та піролізний котли, а також станція керування підлоговим опаленням та нові лінійки змішувачів. Таким чином, стенд австрійської компанії видався одним із найбільш багатовекторних на виставці.
Традиційно було представлено багато котельного обладнання, що працює на різних типах пального (тверде паливо, газ) та на електроенергії, наприклад електрокотли Thermex. Цікава пропозиція була запропонована, зокрема, від вітчизняних виробників – мультипаливні теплогенератори, що є практично «всеїдними». Про ці та інші новинки ми надаємо окрему інформацію у відповідному розділі нашого видання.
Відео. Учасники виставки «Акватерм Київ 2019»
Сталеві радіатори для систем водяного опалення були представлені відомими на вітчизняному ринку, європейськими виробниками, зокрема, Korado, а також була продукція порівняно молодих українських підприємств.
І, звичайно, достатньо великим був асортимент труб для різних застосувань. Так, для «теплої підлоги» цікавою є система швидкого монтажу Rautherm Speed від компанії REHAU. Інсталяцію може проводити один монтажник без використання інструментів та додаткових елементів кріплення. Основу системи становлять труби із PE-Xa діаметром 14 або 16 мм з покращеною гнучкістю, помаранчевого кольору. Зовні вони обмотані липкою стрічкою, завдяки якій фіксуються на мати. Відвідувачі зони «Я-Монтажник» на стенді REHAU брали участь у розіграші цінних призів та особисто ознайомились з системою трубопроводів із насувною гільзою та новим монтажним інструментом RAUTOOL A-one. Заходи компанії проводила ведуча та співачка Ксенія Елтухі.
Пластикові трубопроводи як для поверхневого, так і для радіаторного опалення представила компанія FV-Plast, а каучукову ізоляцію для систем тепло- та холодопостачання продемонстрував відомий на ринку виробник K-Flex.
Приємно здивували великим асортиментом та новинками виробники насосного обладнання – DP Pumps, Ebara, Grundfos, Hydro-Vacuum, Wilo.
Масштабною була експозиція кліматичного обладнання Cool Clima. В її рамках системи вентиляції з рекуперацією та іншими інноваціями для енергозбереження представили українські компанії Aerostar Group, «ССК ТМ», VENTS та ін.
В числі побутових кондиціонерів і VRF-систем домінували китайські бренди. Наприклад, компанія Midea представила зовнішні блоки систем 6-го покоління – MV6, а також, серію сплітів BreezeleSS+.
Провідні світові бренди здебільшого виставляли свою продукцію цього року через своїх партнерів, дистриб’юторів та представників в Україні. Такі стенди відрізнялися продукцією багатьох торгівельних марок. Наприклад, виставкова площа української компанії «СП УДТ», що відома «мережею маркетів «Інсталятор», тут були представлені з продукцією газових котлів Baxi та трубопроводів ТЕСЕ.
Загалом, цікаво також відзначити велику кількість польських виробників, що свідчить про процес євроінтеграції нашої країни. З іншого боку, представлені прямі експозиції від китайських виробників без посередників, хоча і не масово.
Креативність та пропозиції
Достатньо багато учасників знайшли креативні рішення щодо оформлення своїх виставкових площ. До прикладу, були стенди у вигляді топки твердопаливного котла, величезні інсталяції з розширювальних баків та труб іншого сантехнічного обладнання. Приємно здивував новим дизайном стенд ПАТ «Одескабель», на якому можна було ознайомитися з системами електричної «теплої підлоги» та «сніготанення» Woks, продукція яких ефективна в експлуатації.
В якості прикладу, екологічним в оформленні можна назвати стенд компанії Sanpol, виконаний з поєднанням деревини та зеленої трави. На даному фоні фірма запропонувала обладнання для ванних кімнат: систему Teska з термостатичним змішувачем та лотки в корпусі з нержавіючої сталі або пластика.
Серед учасників виставки, з якими спілкувалися журналісти видання AW-Therm, навіть лунали пропозиції до організаторів щодо проведення конкурсу на кращий виставковий стенд. Дійсно, учасники цьогоріч не пожалкували зусиль і коштів на власні експозиції, завдяки чому виставка «Акватерм Київ 2019» виглядала дуже привабливо. Змагання серед торгівельних локацій є гарною мотивацією для подальшого вдосконалення «Акватерм Київ 2019».
Учасники виставки також відзначають відвідувачів як «напрочуд активних, «живих», допитливих, змотивованих до огляду інноваційних матеріалів, яких було представлено багато в експозиціях. Всі чотири дні ми відчували від зацікавлених учасників виставки позитивну енергію. Це свідчить, що ринок України має великий потенціал», – повідомив один із учасників «Акватерм Київ 2019».
Крім того, за результатами опитування, з’явилося більше відвідувачів, що цікавляться саме промисловим та напівпромисловим обладнанням, що свідчить про позитивні тенденції розвитку бізнес-активності та підйом економіки країни. Саме така точка зору пролунала від деяких виробників.
Цікавою також є тенденція щодо розміщення інформації про обладнання не у друкованому вигляді, а за допомогою посилань на електронні джерела за допомогою QR-коду. Це можна було спостерігати на багатьох стендах.
Конкурси та змагання
Поряд із традиційними виставковими заходами проводилися фахові конкурси в рамках фестивалю «Я - Монтажник». Організатори забезпечили вчасну доставку інсталяторів із регіонів. Тільки в перший день виставки прибуло 23 автобуси з 803-а монтажниками з 24 міст України. А загальна кількість монтажників, що відвідали виставку, склала 4 865 осіб. Вони мали змогу брати участь у змаганнях та вболівати за своїх колег. Крім того, такі заходи змотивували частину відвідувачів з інших розділів виставки. Присутність фахівців-практиків значно підвищила фокус-сегментованість, що й дозволило експонентам більш цілеспрямовано надавати професійну інформацію.
Зазирнути в середину котла, запресувати фітинги та брати участь в конкурсі можна було в зоні монтажу на стенді HERZ. Тут, до речі, відбувся фінал та нагородження переможців Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності з професії «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування» серед студентів професійно-технічних закладів, спонсором якого виступила згадана вище компанія. Загалом, вона відрізняється довготривалою співпрацею з освітянами та науковцями: експозицію під час виставки відвідали групи студентів та викладачів із різних профільних закладів освіти.
Лотерею та конкурс на кращий монтаж радіатора провела компанія-виробник трубопроводів з нержавіючої сталі та полімерів Valtec. Найбільш спритні та швидкі фахівці отримали такі подарунки: різак для труб, калібратор, рюкзак або брендовану чашку.
Розіграші великої кількості призів під час роботи виставки влаштовувала «СП УДТ». Серед подарунків – технічний інструмент, комбінезони, футболки. Головним призом стала 6-ступенева система очищення води з мінералізатором та зворотним осмосом ТМ Aquafilter. На стенді української компанії відвідувачам було запропоновано покататися на двох віртуальних автомобілях. В ролі ведучого тут виступав власник компанії Георгій Черкашин, відомий в професійному середовищі, яскрава манера спілкування якого, також створила атмосферу свята.
Один із багатьох цікавих заходів на виставці «Акватерм Київ 2019» від компанії «Вікно у водний світ» був влаштований конкурс в рамках розділу Basseyn&Pool. Учасникам роздавали проби води і за допомогою фотометра проводилось дослідження, з метою доречності використання даної води для басейнів. Переможець серед 40 учасників отримав звання «Басейник року – 2019» та виграв аналізатор води в якості головного призу. Другою премією стала знижка 50% від вартості навчання на курсах «оператор по обслуговуванню басейнів».
Ділова програма
Традиційно, в рамках виставки відбулося понад 20 заходів, науково-практичних конференцій та презентацій. Їхніми відвідувачами стали не менше 3000 спеціалістів даної галузі з різних регіонів України.
Цього року ділова програма була присвячена подальшому ефективному впровадженню нової техніки. До прикладу, на конференції German Energy Efficiency Day під егідою німецької Асоціації енергоефективної та відновлюваної енергії BDH, особливий наголос ставився на оптимальній локалізації технічних рішень. Основна теза – потрібно надалі обирати тип, потужність та функціональність техніки з урахуванням всіх місцевих умов, де саме реалізується цей проект.
Скажімо, обираючи спосіб використання теплових насосів, окрім фінансових можливостей, потрібно враховувати всі інші фактори, в тому числі, здатність працювати в комплексі з іншими енергосистемами (сонячними, повітряними, біопаливними установки тощо). Обирати тип теплового насосу (ґрунт-вода, вода-вода, повітря-вода, повітря-повітря, реверсні установки опалення/охолодження) доречно буде з тих, що найкраще пристосуються саме до конкретних умов.
Існуюча пропозиція моделей та різновидів обладнання наразі дозволяє це реалізувати. Оптимальний вибір компонентів HVAC-системи додатково підвищує енергоефективність застосування теплового насосу щонайменше на 20–30%, а подекуди й більше. До речі, за свідченням експертів з BDH, на ринку теплонасосів в Україні за останні три роки відбувається щорічний приріст у межах 100%.
Отже, існує актуальний запит на ефективне використання такого обладнання та відсутній потяг до абсолютно нових та ще невідомих на практиці, технічних рішень. Запит умовно можна сформулювати так: «Від цікавинок – до практичного корисного втілення».
Серед інших заходів, що були проведені в рамках виставки – традиційний «Енергетичний форум по тепловим насосам», конференція асоціації «Укрводоканалекологія», засідання правління спільноти Waternet, а також семінари та тренінги стосовно обладнання від компаній-виробників.
Отже, виставка «Акватерм Київ 2019» ще раз заявила про себе на всю країну як інтегрований майданчик для презентації енергоефективних продуктів даної галузі. Наступна виставка анонсована на 12 – 15 травня 2020 року.
Фоторепортаж на сторінці Air Water Therm у Facebook за посиланням.
Більше важливих статей і новин в Telegram-каналі та корисні відео на Youtube-каналі та у TikTok. Долучайтесь!
Переглянуто: 6 993
В этом году организаторы порадовали "автобусами", хорошо организованный тур, спасибо.
У цьому році приємно вразили вітчизняні виробники вентиляційного обладнання. Багато цікавих новинок, орієнтація на енергоефективні технології.